Avatar billede clausito Seniormester
31. oktober 2012 - 13:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Funktionen søg og erstat - libreoffice eller word 2003

Fået en mailbesked der er sendt til flere mailadresser på en gang

Eks
hej@arkil.dk [mailto:hej@arkil.dk], nmo@l-earn.dk [mailto:nmo@l-earn.dk], bl@soh.dk [mailto:bl@soh.dk], dml@soh.dk [mailto:dml@soh.dk], abc@aktivrevision.dk osv osv

bl@soh.dk. kan [mailto:bl@soh.dk] ikke fjernes med søg og erstat?

Har brug for en kommesepareret med alle mailadresse - lige til at udsende

Har I et forslag
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
31. oktober 2012 - 14:02 #1
Nu ved jeg godt du skriver word, men jeg går næsten ud fra du har excel også :)

Hvis du indsætter alle mailadresser i A1 og kører denne kode, så skulle du gerne kunne få dem frem i B1. (Den er kun testet på dit eksempel

Private Sub MailConvert()
A = Split(Range("A1").Text, ",")
MailStr = ""
For i = 0 To UBound(A)
    NyA = Split(A(i), "[")

    If i = 0 Then
        MailStr = Replace(NyA(0), " ", "")
    Else
        MailStr = MailStr & ", " & Replace(NyA(0), " ", "")
    End If
Next
Cells(2, 1) = MailStr
End Sub
Avatar billede clausito Seniormester
31. oktober 2012 - 14:52 #2
Wow. Det var da noget af en kode. Hvordan ved du det?
Prøver når jeg har fri. Spændt på om jeg kan få det til at virke.
Ja mente selvfølgelig excel
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
31. oktober 2012 - 14:57 #3
Har aldrig hørt om nogen som har Word men ikke Excel ihver fald ;-)
Avatar billede clausito Seniormester
31. oktober 2012 - 22:03 #4
Adresser i A1, men "køre denne kode" - hvordan gøres det

Vel noget med makro? Har prøvet men intet sker
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
01. november 2012 - 08:34 #5
Hvis du trykker ALT + F11 Så skulle der gerne komme noget Microsoft Visual Basic

Hvis du så finder "Mappe1" eller hvad dit ark hedder når du opretter et nyt.. Derunder skulle gerne være en "Ark1" eller "ThisWorkbook"

Hvis du indsætter koden under en af dem, hvis du så har cursoren til at stå inde i koden, så kan du vælge "Run Macro" i toppen, det er Play logoet.

Håber det hjælper :)
Avatar billede clausito Seniormester
01. november 2012 - 12:42 #6
Jeg er for gammel og kan ikke finde ud af det. Siger syntax error
tror jeg opgiver og gør det manuelt
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
01. november 2012 - 12:48 #7
Det lyder nu ellers som om du næsten er i mål ;-)

Bliver mail adresserne ved med at stå som : hej@arkil.dk [mailto:hej@arkil.dk], nmo@l-earn.dk [mailto:nmo@l-earn.dk], bl@soh.dk [mailto:bl@soh.dk], dml@soh.dk [mailto:dml@soh.dk] -

eller kommer der indimellem nogen hvor der måske kun står dml@soh.dk, hej@arkil.dk

altså uden [mailto:..@.dk]
Avatar billede clausito Seniormester
01. november 2012 - 13:46 #8
Tror ikke der var nogle rigtige, men men

Vender tilbage når jeg har fri

Nu kan jeg ikke engang få syntax error

Takker takker
Avatar billede clausito Seniormester
01. november 2012 - 22:10 #9
Takker for hjælp og points til dig - for hjælpen

Jeg opgiver. Gør det bare manuelt

Husk points
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
02. november 2012 - 08:16 #10
Det er jeg ked af at høre.
Håber ikke det er for mange ;-)
Avatar billede clausito Seniormester
06. november 2012 - 10:42 #11
Kan jeg bare klikke på besvar alle - eller kopierer alle og bare sætte dem ind i to eller Ccc

eksempel
hej@arkil.dk [mailto:hej@arkil.dk], nmo@l-earn.dk [mailto:nmo@l-earn.dk

SKAL jeg fjerne [mailto: fff@ggg.dk??

Kan man sende mange e-mail på én gang uden det opfattes som spam - det er IKKE spam
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
06. november 2012 - 10:47 #12
Det kan jeg desværre ikke svare på :S
Men det med om du skal fjerne [] - det kan vel kun komme an på en prøve? :)