Avatar billede morganfrank Nybegynder
30. oktober 2012 - 12:30 Der er 9 kommentarer

header, footer template error word 2007

Header, Footer, Page number templates don't show pressing those buttons. Word 2007 English W7 dansk installation.
Have tried full re-installation of office 2007. No change. Same office is working on another W7 PC.
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2012 - 13:46 #1
luk word - find normal.dotm og omdøb den til fx anormal.dotm
Start word, og den laver en ny normal.dotm - test knapper.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. oktober 2012 - 15:29 #2
De elementer, der ikke bliver vist, findes i filen Building Blocks.dotx, så det er sandsynligvis den fil, der er problemer med.

Her er en vejledning på dansk:
http://office.microsoft.com/da-dk/word-help/i-don-t-see-galleries-of-page-numbers-headers-and-footers-cover-pages-or-equations-HA010203346.aspx

Den tilsvarende på vejledning på engelsk:
http://office.microsoft.com/en-us/word-help/i-don-t-see-galleries-of-page-numbers-headers-and-footers-cover-pages-or-equations-HA010203346.aspx
Avatar billede morganfrank Nybegynder
30. oktober 2012 - 18:36 #3
1) claes57.
Ved omdøbning af normal.dotm, sker der det at den laver en ny i samme direktorie c:\brugere\medion\appdata\roaming\microsoft\templates.
men ved tryk på eks Header kommer vindue File conversion ACCOLKI.DLL  select encoding... ved tyk ok add-in templeate not valid og du kan ikke komme ud af word. Kun lukke under joblisten

2)lene-fredborg
Ved start af word 'word options' add-ins, disbaled items var der ACWIZRC.DLL. den blev enabled men den dør stadig som 1)ved tryk på Header eks...
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2012 - 18:51 #4
du har noget kage i maskinen, men se på
http://support.microsoft.com/kb/928218/da?wa=wsignin1.0
kør alle afinstallationer (1 til 4) og genstart undervejs - efter ny genstart indlæses office igen.
Avatar billede morganfrank Nybegynder
30. oktober 2012 - 19:27 #5
claes57
Det er en større sag, men der er måske ingen vej udenom. Alfinstallerede i går via add/remove programs og geninstallerede. Men ingen bedring så måske den store tur. Tak  F
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. oktober 2012 - 19:46 #6
Jeg kan se, at der tilsyneladende er lavet en forkert blanding af tekst i den danske version af artiklen, jeg linkede til. Hvis Building Blocks.dotx er ødelagt (hvad den synes at være), løser det ikke problemet at enable filen. Filen er nødt til at blive genskabt. Forklaring findes i den engelske version. Se under overskriften: "Generate a new program copy of the building blocks template" deri. Når du har tvunget systemet til at gendanne filen, er det sandsynligt, at problemet er løst.
Avatar billede morganfrank Nybegynder
30. oktober 2012 - 20:50 #7
lene
Prøvede efter engelske anvisning. Desværre samme resultat.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. oktober 2012 - 23:03 #8
Din første forklaring passede med, at problemet var forårsaget af en ødelagt Building Blocks.dotx.

Jeg hæftede mig ikke nok ved, hvilken fil du efterfølgende skrev, at du enablede. Filen acwizrc.dll har tilsyneladende noget med Access at gøre (jeg har Office 2003, 2007 og 2010, jeg kan finde filen i flere varianter på mit system, men ikke i listen af add-ins i Word). Word har disabled filen acwizrc.dll i forbindelse med, at der har været et problem (typisk et crash), hvor Word har sat problemet i forbindelse med filen.

Da du nu (regner jeg med) har sørget for, at Building Blocks.dotx er udskiftet med en frisk version, skulle den i hvert tilfælde være OK. Jeg vil foreslå, at du prøver at vælge Office-knappen > Word Options > Add-ins for at se, om du kan finde acwizrc.dll i listen (du kan trække i hjørnet af dialogboksens kant for at gøre den bredere, hvis du ikke kan se den fulde sti mm.). I givet fald, følg vejledningen under "Word" i nedenstående artikel for at disable den for at se, om det gør en forskel. Ellers har jeg ikke umiddelbart forslag.

http://office.microsoft.com/en-us/outlook-help/enable-or-disable-add-ins-in-office-programs-HA010034127.aspx#BM2
Avatar billede morganfrank Nybegynder
01. november 2012 - 13:20 #9
Jeg kan ikke få det til at virke så det bliver nok en total afinstallation og gen install.
Men tak for rådene.