Avatar billede mik28 Seniormester
22. oktober 2012 - 09:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Aktiver administrator kontoen

Hej Eksperter

Jeg er vist kommet til at kvaje mig. Jeg har slettet den eneste bruger med adm rettigheder uden at aktivere administrator kontoen. Har læst lidt på nettet om hvordan man løser dette men kan ikke få det til at virke. Når jeg forsøger at starte en commandopromt op popper der et vindue op hvor jeg bliver bedt op at taste et adm password ind og trykke på yes. Problemet er bare at der ikke er noget felt at taste ind i. Hvad gør man så?
Avatar billede mik28 Seniormester
22. oktober 2012 - 09:54 #1
Avatar billede mik28 Seniormester
22. oktober 2012 - 10:01 #2
Jeg har en slem fornemmelse for at jeg er nød til at re-installere windows. SUK
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 10:09 #3
Systemgendannelse ?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 10:10 #4
hvor står du henne
på skrivebordet ????????????
er det i opstarten

brug opchrack - den kan fjerne koden

http://ophcrack.sourceforge.net/

denne her kan også

http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/bootdisk.html

ultimate boot cd skulle også kunne men den har jeg ikke prøvet så opfat det som noget jeg svagt husker at have læst

m.v.h
Avatar billede mik28 Seniormester
22. oktober 2012 - 10:37 #5
Jeg er logget ind som en almindelig bruger. Jeg får ikke lov til noget som helst.
Avatar billede mik28 Seniormester
22. oktober 2012 - 10:42 #6
Jeg har ultimate disken. Er der ingen måde man kan få lov til at logge ind som adm i startskærmen (der hvor man normalt vælger bruger), hvis administrator kontoen er disablet. Jeg var ikke bevist om at den var disablet som standart
Avatar billede mik28 Seniormester
22. oktober 2012 - 10:43 #7
Jeg ved i øvrigt godt hvad adm koden er. Jeg kan bare ikke få lov til at taste den ind
Avatar billede mik28 Seniormester
22. oktober 2012 - 10:51 #8
Hmmm. Jeg kender åbenbart ikke amd passwordet. Er der sat et som standart?

runas /noprofile /user:Administrator cmd
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 11:30 #9
http://wiki.ljackson.us/Control_Userpasswords2

kopier det her og sæt ind i kør

control userpasswords2
slå den ned på den konto du ønsker og undlad password - dety fejl skal bae være tomt

i win 7 skal det gøres via kør man skal tilføje

http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/209-tilfoj-kor-til-startmenuen-i-windows-7

m.v.h
Avatar billede mik28 Seniormester
22. oktober 2012 - 11:33 #10
Pu ha der fik jeg sku alligevel sved på panden. Det er lykkes mig at køre en system restore hvilket har givet mig min bruger tilbage. I må meget gerne lægge nogle svar så jeg lukke. I skal have tak for indsatsen
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 11:35 #11
ok men kunne du ikke have gået den vej jeg foreslog dig #9

m.v.h
Avatar billede mik28 Seniormester
22. oktober 2012 - 11:44 #12
Det tror jeg ikke da jeg ikke kunne adm passwordet. Jeg er bare glad for at det virker igen.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 11:52 #13
jeg laver lige en point tråd til dig

peterolsen123 (905 point)

den ligger her

http://www.eksperten.dk/spm/970934

m.v.h