Avatar billede CodingJoe Nybegynder
20. oktober 2012 - 11:23 Der er 7 kommentarer

Virtualisering af webservices

Jeg kunne godt tænke mig at spørge, hvilke produkter eksperterne herinde kan anbefale mig i at undersøge nærmere om.

Jeg har brug for at virtualisere mine webservices på tværs af protokol og endpoint adresser.

Jeg har kigget på managed services engine fra microsoft, men produktet er vist obsolete, og microsoft udvikler ikke på produktet mere.

Hvilke alternativer er der? Det må gerne være open-source.

Dens rolle skal være lidt a la en ESB.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2012 - 19:47 #1
Nu er jeg ikke helt klar over hvad du vil.

Hvis du bruger WCF kan du relativt nemt skifte protokol.

Men det fixer jo ikke klienterne.

Der er ikke noget som automatisk kan fixe alle klienter.

Hvis du vil have en ESB saa vaelg en ESB. Alle ordentlige ESB vil supportere .NET og der er et par stykker som er lavet i .NET!
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
21. oktober 2012 - 10:04 #2
Det er nogle helt nye services...det er mest til at lege med derhjemme.

Har kigget lidt på NServicebus og MSE (managed services engine), men vil gerne høre, hvilke andre gode alternativer, der findes. Helst gratis og meget gerne i .net
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2012 - 16:27 #3
BizTalk er vel alt dominerende i MS verdenen.

Jeg har hoert gode ting om NServiceBus.

Men jeg er ikke helt overbevist om at en ESB er hvad du leder efter.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
21. oktober 2012 - 16:51 #4
Hmmm hvad er det så, jeg leder efter? En broker?

Jeg vil gerne give min service consumers single point of contact...hvor alle mine services er repræsenteret...have noget versionering indbygget etc.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2012 - 17:23 #5
En ESB vil vel netop typisk have mange endpoints som klienterne skal kende.

Naturligvis kunne man have et enkelt endpoint og saa route.

Men det behoever man ikke en fuld ESB til kun et routing framework.

Til Java er Apache Camel meget kendt for at tilbyde et saadant framework.

Det er straks svaerere at finde noget til .NET, men lidt googling fandt dette:

http://masstransit-project.com/
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
21. oktober 2012 - 17:30 #6
Fedt, jeg tjekker lige masstransit.

Er allerede blevet varm og våd i bukserne over linket, og springer af glæde.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
11. januar 2013 - 23:16 #7
Smid bare et svar ind.