Avatar billede Azalpo Nybegynder
19. oktober 2012 - 13:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formatere ulåste celler i Exel 2007

Jeg har et beskyttet regneark, hvor de fleste celler er låste
Ud over at kunne redigere ulåste celler, skal brugerne kunne fylde dem med farve.
Men når jeg beskytter arket forsvinder muligheden for at formatere, også ved de ulåste celler.
Er der en løsning på det?
19. oktober 2012 - 13:03 #1
Når du beskytter arket har du mulighed for at krydse af, hvad der skal være muligt under beskyttelsen. Bl.a. formatering af cellerne
Avatar billede Azalpo Nybegynder
19. oktober 2012 - 14:02 #2
Ja men så giver jeg tilladelse til, at alle celler kan formaters, både låste og ulåste. Jeg vil gerne kunne begrænse det til de ulåste.
19. oktober 2012 - 14:52 #3
Det bestemmer du!

Hvis du tillader at de kan marker låste celler, har de mulighed for at formatere. MEN har de ikke mulighed for at markere låste celler, kan de heller ikke formatere dem!
Avatar billede Azalpo Nybegynder
20. oktober 2012 - 14:49 #4
Det kan jeg ikke få til at fungere
Meningen var at kun celler, der ikke er låst skal kunne formateres.
Når jeg låser arket er der givet tilladelse til at låste og ulåste celler kan markeres som det eneste.
Når jeg gør det kan ingen celler formateres.
Selvfølgelig kan jeg give tilladelse til at formatere, men det dækker aller celler
22. oktober 2012 - 11:51 #5
Der skal være flueben ved disse 2 felter (og kun der):
- Marker ulåste celler
- Formater celler
Avatar billede Azalpo Nybegynder
22. oktober 2012 - 12:42 #6
Selvfølgelig.
Mange tak for hjælpen.
Vil du lave et svar, så jeg kan give point
22. oktober 2012 - 13:01 #7
OK! - godt det lykkedes.