Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2012 - 14:02 Der er 1 løsning

SQL Server Reporting Services 2008

Hej,

Jeg nybegynder i SQL verdenen og har fået stillet en opgave at lave en medarbejderstatistik i Reporting Services. Til formålet bruger jeg Visual Studio 2008 > New Project > Report Server Project.

Følgende har jeg allerede gjort:

Oprettet en DataSource

Oprettet en tom rapport

Lavet et datasæt der blot laver en SELECT * FROM database (da jeg skal bruge alle tabeller)

Så har jeg lavet et table i rapporten og har indsat to kolonner - Medarbejder_Nr og Medarbejder_Navn. Desuden har jeg lavet et parameter hvor man kan vælge Medarbejderens Navn (det er på sigt denne udvælgelse der er udgangspunktet for hele rapporten).

Jeg har fået det linket således at medarbejderens navn bliver puttet ind i kolonnen når man vælger vedkommende på listen.

Der hvor jeg har lidt problemer er at få Medarbejder_Nr kolonnen udfyldt med den pågældende medarbejdes nummer så snart man vælger en navn, hvordan linker jeg det sammen?

Det er lidt svært at forklare men jeg håber I forstår hvad jeg mener :)

Tak.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2012 - 11:18 #1
Løst.