Avatar billede mrmunk Nybegynder
17. oktober 2012 - 12:00 Der er 3 kommentarer

Lysavis - Sendt fra email

Hej

Jeg ved ikke om dette kræver en masse kodning, men jeg ønsker egentlig en simpel "lysavis" som vises på skrivebordet på en PC, hvor man kan sende emails til, hvis den f.eks. viser Emnefeltet i denne lysavis.

Altså man sender en email til lysavispaapc@ikkegyldigemail.dk, med emnet: Så er der kage i kantinen

Når den så er modtaget, vil det blive vist i denne lysavis. Tanken er at man ikke fysisk skal hen til PC'en for at få opdateret lysavisen, men kan gøre det uanset hvor man har adgang til email.

Det kræver nok en del, men inden jeg ville sætte nogle udviklere igang et sted, kunne det jo være der var nogen der kendte til det :)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2012 - 13:18 #1
hvis du har en lokal hjemmeside kørende - så lav en formular der kan udfyldes og data skrives så til database/xml inkl dato/tid. Php danner så et rss-feed med de sidste 5-10 nyheder.
Avatar billede mrmunk Nybegynder
17. oktober 2012 - 15:27 #2
Det er slet ikke dumt tænkt. Sådan kunne man selvfølgelig godt sætte det op. Men det skal jo gerne vises som et element på skrivebordet?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. oktober 2012 - 15:36 #3