Avatar billede suneo Nybegynder
15. oktober 2012 - 18:22 Der er 1 kommentar

konvertere form felt til bogmærke

Hej,

Er der nogen der har en makro, som kan omdanne et FORMTEXT felt (de grå) til et normalt bogmærke(dem med de firkantede paranteser). Jeg har nemlig en del word skabeloner, som ikke kan flette fra C5 2012, da den åbnembart kun godtager bogmærker.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. oktober 2012 - 22:49 #1
Jeg går ud fra, at hvert af FORMTEXT-felterne (formularfelterne) i forvejen har et bogmærke defineret (hvis du dobbeltklikker på et FORMTEXT-felt, kan du se navnet på det aktuelle bogmærke). Jeg har nedenfor lavet en makro, som unlinker hvert formularfelt af typen FORMTEXT i dokumentet, dvs. ændrer teksten i hvert felt til normal tekst, så det ikke længere er et felt. Bogmærkerne fra formularfelterne bevares på samme steder og med samme navne som før:

Sub UnlinkFormFields_KeepBookmarks()
    Dim oField As Field

    For Each oField In ActiveDocument.Fields
        If oField.Type = wdFieldFormTextInput Then
            oField.Unlink
        End If
    Next oField

End Sub