Avatar billede Shall Nybegynder
14. oktober 2012 - 11:55 Der er 3 kommentarer

Min nye bærbar kan ikke komme på nettet

Hej.

Jeg har lige fået en ny bærbar fra HP dv7 som kører win 7. Jeg bruger samtidig en trådløs Netgear Router JWNR2000v2. Den har virket helt fint på mine to andre bærbare, men den fungerer bare ikke rigtig med den nye bærbar. Jeg kan komme på nettet via kabel, og jeg kan se mit trådløse netværk, men efter jeg indtaster mit password til det trådløse netværk, så melder den fejl. Den har været på det trådløse net af og til, men jeg har ingen ide om, hvorfor den kan et par enkelte gange men så pludselig ikke. Det har på intet tidspunkt virket helt normalt.

Har prøvet at opdatere software til Router, prøvet at genstarte og resette, men er stadig lige vidt. Håber nogen har et bud?

Jeg er ikke særlig teknisk, så alt skal nok skæres ud i pap :)
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 12:55 #1
Nej sådan er det nogle gange, med de forskellige typer hardware, der skal snakke sammen. Det kan være noget drilsk noget.

Prøv at opdatere netkortet på bærbaren. (routeres firmware havde du jo opdateret)

Går ud fra, du har sat routeren op med en WPA2 kryptering?

Ved ikke om du så, har sat denne til TKIP eller AES eller begge dele?

Jeg ville nok opdatere bærbaren. Og så prøve, at tage alt kryptering væk. Og så ellers prøve et skridt af gangen, med de forskellige krypteringer. Da jeg har oplevet, at nogen gange er der bare nogle indstillinger vedr. kryptering, der bare ikke spiller sammen med nogle computere.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2012 - 14:58 #2
bare en ide´
gå ind i kontrol panel - netværk og internet - netværks og delings center
her trykker du >> se hele kortet <<

                  >>>hvad viser den her !!!<<<
Avatar billede Shall Nybegynder
14. oktober 2012 - 22:22 #3
Jeg vil prøve begge jeres forslag, når jeg kommer hjem her senere.