Avatar billede sismofytten Juniormester
12. oktober 2012 - 20:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Stopper midt i opstart

Ved opstart af min stationære PC som kører Windows Vista er den her for nyligt begyndt ikke at ville boote op.
Selvom jeg laver forsøger en opstart uden netværk eller en af de andre optioner f.eks. 'sidste succesfulde opstarts parametre' eller hvad det er den hedder - så kommer den ikke op (inden for ½ time).
Når jeg så slår den ned via power knappen og forsøger opstart igen sker der i 4/5 tilfælde absolut ingenting (man kan høre harddisken stopper og ellers sker der ingenting). Skærmbilledet går i sort efter 'windows startup' "busybaren".
Men ind imellem får jeg den op at køre ... men hvad gør jeg for at blive klogere på hvad der foregår?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2012 - 09:10 #1
Hvis du har en Vista cd kunne du prøve en startup repair:
http://www.youtube.com/watch?v=fHrgIAdc_Co
Avatar billede sismofytten Juniormester
13. oktober 2012 - 14:03 #2
Jeg har ikke nogen Vista CD, men der er en recover partision på mit D drev.
Men jeg har fået startet PC'en op - som sagt så virker det engang imellem. Så mit spørgsmål går mere på hvad jeg skal kikke efter for at den også starter op næste gang jeg booter ...
Avatar billede sismofytten Juniormester
14. oktober 2012 - 21:20 #3
Når jeg forsøger en fejlsiker opstart går den i stå når den kommer til Driver crcdisk.sys - filen er dog ikke ændret siden 2006.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2012 - 16:08 #4
Har været på ferie en uge så derfor den sene tilbagemelding.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2012 - 16:11 #5
Du kunne prøve at se om du har en kopi af filen på recovery partition, som du copy paster ind på c drevet. For moder det er en fil der ligger i system 32?
Er
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2012 - 16:12 #6
SE lige bort fra #5 som ikke var færfigskrevet.
Har set dette her:
http://www.gogi.in/fix-crcdisksys-error-windows-operating-system.html
Avatar billede sismofytten Juniormester
22. oktober 2012 - 19:12 #7
gogi beskriver præcist problemet - bortset fra at maskinen ikke starter op efter 10-15 min nærmere 2-3 timer, men det er korrekt at hvis jeg lader den stå så kommer den op og kører fint :-)

crcdisk.sys filen i system32 er dateret i 2006 så den er ikke ændret fornyligt (eller kan jeg ikke regne med datoen?)

Jeg prøver at kører en chkdsk /r men der går lige nogle timer inden svaret er klart ...
Avatar billede sismofytten Juniormester
26. december 2013 - 12:55 #8
Lukkes