Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2012 - 11:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Denne installationspakke kunne ikke åbnes

Hej

Jeg prøver at installere et Citrix web plugin på en Windows 7, 64 bit PC, men jeg får beskeden "Denne installationspakke kunne åbnes....".
Kan det være et rettighedsproblem eller noget med sikkerhed.
Jeg kan ikke vælge kør som administrator - måske fordi jeg er logget på som administrator.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede Blandy Praktikant
11. oktober 2012 - 11:55 #1
Hvis du holder skift nede og højre-klikke på den exekverbare fil, brude du kunne sige "kør som".

Men der kan være flere grunde til at filen ikke kan åbnes. Eks hvis den er defekt.
Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2012 - 12:38 #2
Tak for dit indlæg.
Jeg kan stadig ikke vælge kør som, men det er vist også en administrator jeg er logget på med.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2012 - 14:21 #3
hvad med at slå UAC helt fra på den - er det noget du bruger andet end det driller hele tiden

http://www.mydigitallife.info/how-to-disable-and-turn-off-uac-in-windows-7/

hvis du så stadig ikke kan åbne den kan du jo bare slå den til igen

m.v.h
Avatar billede bas Forsker
12. oktober 2012 - 16:42 #4
Det hjælper ikke at deaktivere UAC.

Vi er nået frem til, at problemet opstår, når man på en Windows 7 PC prøver at lave en frisk installation af Citrix web plugin'et til Citrix Access Gateway.
Man bliver konstant bedt om at gemme eller køre Launch.ica. Vi har prøvet med forskellige nye versioner af plugin'et og tilføjet adressen til gateway'en til Trusted Sites, men det hjælper ikke.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2012 - 07:24 #5
Avatar billede bas Forsker
14. oktober 2012 - 09:03 #6
Avatar billede bas Forsker
14. oktober 2012 - 12:11 #7
Hej

Jeg faldt over nedenstående side, og det ser ud til at fungere med version 12.3 plugin'et.

http://ops.oes.dk/citrix/120/installation.htm
Avatar billede bas Forsker
31. oktober 2012 - 16:14 #8
Hej
Nogen der vil have points, så lukker jeg.

Venlig hilsen
Martin
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2012 - 07:58 #9
du løste den selv så læg selv et svar og accepter
så er spørgsmålet lukket
husk det

m.v.h
Avatar billede bas Forsker
01. november 2012 - 08:27 #10
Lukker.
Avatar billede bas Forsker
20. november 2013 - 20:54 #11
Hej

Jeg har nu igen et tilsvarende problem men nu i Internet Explorer 11 på Windows 7. Men jeg har måske fundet en løsning, og derfor poster jeg nu lige denne her:

Fjern evt. tidligere installerede Citrix plugins fra Windows
- evt. vha. IObit Uninstaller eller lign. program.
Citrix Receiver for Windows hentes og installeres. Receiveren kan hentes fra receiver.citrix.com.

Åbn Internet Explorer og gå til gatewayen.
Gå i Funktioner > Indstillinger for Kompatibilitetsvisning.
klik på Tilføj og derefter på Luk.

Gå i Funktioner > Internetindstillinger > fanen Sikkerhed >
klik på Pålidelige websteder > klik på Websteder.

Sæt flueben ud for Kræv servergodkendelse (https:) for alle websteder i denne zone.
Klik på Tilføj og derefter på Luk.
Klik på OK.

Genstart Internet Explorer og prøv at tilgå gatewayen og programmer igen.