Avatar billede groyk Novice
10. oktober 2012 - 20:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Client Run

Hej Eksperter

Jeg arbejder på en Intranet applikation hvor jeg har lavet en lille vb.net app der overvåger en fil på serveren. app'en ligger på alle klienter, og giver dermed mulighed for at sende komandoer fra serveren til klienten.

Rent teknisk er det bygget således op at jeg via php læser klientens IP adresse, den bruges som filnavn ved skrivning af komandoer til klienten.

Klienten leder efter en fil med samme navn som sig selv og læser alle ændringer.

Problemet er at der til tider opstår problemer, eksempel hvis der logges ind via VPN så sker det at PHP læser en IP'adresse og vb.net appen har en anden.!

Er der en der kan komme med et bedre approach til denne funktion. Har forsøgt at læse cookies. Det virker dog alt for komplext hvis jeg skal understøtte mange browsere.

Jeg vil ikke have at brugeren skal logge ind andre steder end via browseren.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2012 - 02:59 #1
To forslag:

A) VB.NET app genererer et unikt id og aabner URL med dette id i query via browser

B) Server genererer et unikt id, returnerer dette til browser og browser starter VB.NET med dette id som argument
Avatar billede groyk Novice
11. oktober 2012 - 08:56 #2
Hej Arne.

Takker for svar.

A) Også min tanke, dog skal systemet således åbnes herfra. (Simpelt)

B) Hvordan får jeg browseren til at åbne en vb.net applikation på klienten?? (Skal fungere i Chrome, serveren kører PHP)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2012 - 01:29 #3
noget med A HREF

men der erlidt af en jungle med hensyn til browser og browser versioner

jeg aner ikke hvordan Chrome haandterer det
Avatar billede groyk Novice
25. november 2012 - 21:39 #4
Hej Arne

Venligst smid et svar så jeg kan få lukket tråden
Avatar billede arne_v Ekspert
25. november 2012 - 21:45 #5
svar