Avatar billede VagnR Nybegynder
10. oktober 2012 - 09:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Styresystemet kan ikke identificere Windows-installationen

Jeg ved det er en lang historie, men det giver jo baggrunden for problemets opståen. Det aktuelle problem kan ses af de sidste 6 linjer...

Forkortet handlingsforløb:
Virus: "Computeren er blevet blokeret for at overtræde lovgivningen i Danmark. ... betale en bøde på 100 € Ukash"
Start i fejlsikret tilstand med netværk, hent Malwarebytes.com
Resultat: Fjerner malwaren men den kommer straks igen efter genstart.
Kør quickscan.bitdefender.com online scanner
Fandt Gen:Variant.Graftor.45178, Vælg Free download, Install -> fejl (sikkert pga. fejlsikret tilstand)

Start i fejlsikret tilstand med netværk, Slet to mapper: C:\Bruger\BB (og Administrator)\AppData\Hellomoto
Kør Malwarebytes
Resultat: Ingen virus
Kør quickscan.bitdefender.com online scanner
Fandt Gen:Variant.Graftor.45178, Vælg Free download -> "Restart required" Yes
Pc'en åbner Systemgendannelse og forsøger at gendanne tilstanden før skan med Bitdefender, men fejler. Pc vil derefter ikke starte.

Efter "Starter Windows" vises på skærmen, booter pc'en
Vælg "Start Reparation under start (anbefales)"
Startreparationen undersøger computeren for problemer
Kvittere: "Startreparationen kan ikke reparere denne computer automatisk"

Start med Reparationsdisk W7/64 bit.
Marker "Brug genoprettelsesværktøjer..."
Vælg Næste
Kør Startreparation.
Vælg "Vis oplysninger om diagnose og reparation." (Der vises en lang liste...)
Under "Rodårsagen er fundet: Uspecificerede ændringer i systemkonfigurationen er årsag til problemet. Reparationshandling: Integritetskontrol og reparation af systemfiler. Resultat: Mislykkedes. Fejlkode = 0x490, Tid = 200461 ms"
... (Længere nede) "Rodårsagen er fundet: Startreparationen har forsøgt flere gange, men kan stadig ikke finde årsagen til problemet."
... (Længst nede) "Rodårsagen er fundet: Startstatus angiver, at operativsystemet blev startet korrekt."

http://www.windowsxpregistrycleaner.com/win7-error-code-0x490-fix.html
bootrec /fixmbr
Handlingen blev gennemført

bootrec /fixboot
Handlingen blev gennemført

bootrec /scanos
Alle diske gennemsøges for Windows-installationer.
Dette kan tage et stykke tid...
Windows-installationerne blev gennemsøgt.
Samlet antal identificerede Windows-installationer:0
Handlingen blev gennemført

bootrec /rebuildbcd
Alle diske gennemsøges for Windows-installationer.
Dette kan tage et stykke tid...
Windows-installationerne blev gennemsøgt.
Samlet antal identificerede Windows-installationer:0
Handlingen blev gennemført
Avatar billede micma18_ Nybegynder
10. oktober 2012 - 10:09 #1
Den er egentlig nem nok at fjerne... Men det er nemmest, hvis du piller harddisken ud af maskinen, og sætter den til en anden computer (USB dock), hvor du kan scanne den med antivirus.

Kan ikke huske hvad selve virusen hedder, men gængs antivirus kan nemt finde og fjerne den. Eventuelt brug free-av.com eller lignende.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 10:36 #2
hvad med en geninstalering
tror ikke du får den til at virke men ikke udelukket

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

er med hvis en kender en løsning

m.v.h
Avatar billede deadman Nybegynder
10. oktober 2012 - 10:41 #3
Windows systemgendannelse fra boot, eller fra kommandoprompt.
www.sevenforums.com/tutorials/668-system-recovery-options.html

windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Start-System-Restore-from-a-command-prompt
Avatar billede deadman Nybegynder
10. oktober 2012 - 10:41 #4
Avatar billede VagnR Nybegynder
10. oktober 2012 - 11:47 #5
#1 Det aktuelle problem er ikke virusen, men som beskrevet nederst, at Styresystemet kan ikke identificere Windows-installationen!
Avatar billede VagnR Nybegynder
10. oktober 2012 - 11:50 #6
#2 Det må vist blive aller sidste udvej.
Avatar billede VagnR Nybegynder
10. oktober 2012 - 11:52 #7
#3 Det er netop Systemgendannelse (fra CD) der ikke kan identificere Windows-installationen.
Avatar billede VagnR Nybegynder
10. oktober 2012 - 11:54 #8
#4 Samme forslag som #3
Avatar billede deadman Nybegynder
10. oktober 2012 - 20:19 #9
#8
Ja det er jo min kommentar, så jeg uddybede lidt?
Avatar billede VagnR Nybegynder
10. oktober 2012 - 23:01 #10
Undskyld deadman, der sov jeg vist lidt i timen:-)
Avatar billede deadman Nybegynder
11. oktober 2012 - 12:17 #11
haha ok ja jeg blev også blev lidt forvirret ;)
Avatar billede f-arn Guru
12. oktober 2012 - 15:06 #12
Har du overhovedet en aktiv Partition ?
Avatar billede VagnR Nybegynder
15. oktober 2012 - 12:12 #13
#12 Tak for forslaget, men det kan jeg desværre ikke tjekke nu for jeg lavede en nyinstallation på computeren.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2012 - 12:50 #14
så var mit svar jo rigitgt

link 2
m.v.h
Avatar billede VagnR Nybegynder
15. oktober 2012 - 13:10 #15
Det er jo ikke en løsning på problemet, men en måde at komme udenom det. Samme fremgangsmåde kan jo bruges på næsten alle pc problemer, men er ikke særlig imponerende.
Mvh. Vagn
Avatar billede deadman Nybegynder
15. oktober 2012 - 19:28 #16
#15
Korrekt, det er ikke en direkte løsning, men det er nu alligevel den løsning du valgte :)
Skrevet ons. d. 10. oktober 2012 kl. 10:36:01| #2
treatmenice (77.053 point)
hvad med en geninstalering
tror ikke du får den til at virke men ikke udelukket

http://www.techtalkz.com/ (...)

er med hvis en kender en løsning

m.v.h