Avatar billede lednev Nybegynder
07. oktober 2012 - 22:32 Der er 4 kommentarer

WLAN forbindelse forsvinder, men kan stadig se netværket

Hej

Der er opstået et pludseligt problem med min WLAN forbindelse. Når jeg bevæger mig ud af stuen hvor routeren står, forsvinder forbindelsen til internettet. Jeg kan dog stadig se netværket i listen over mulige netværk, men jeg kan (næsten) aldrig forbinde til det igen. Dette sker både på flere forskellige laptops (alle med win7) samt en iphone, så det må næsten være et problem med routeren. Har dog netop fået denne udbyttet hos Telenor, uden at det afhjalp problemet.

Routeren er en ZyXEL P-2601HNF med firmware V3.10(ULC.6)

Er der nogen som har en ide om hvad problemet kan være og hvad jeg kan gøre for at løse det?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
07. oktober 2012 - 22:36 #1
hvis jeg var dig ville jeg prøve og lave en "kanalmåling" og eventuelt skifte til en anden kanal på routeren :)
Avatar billede lednev Nybegynder
07. oktober 2012 - 22:52 #2
Det prøvede jeg faktisk lige efter jeg lavede dette indlæg. Den stod på autoskift og på kanal 13. Skfitede til kanal 9. Umiddelbart har det måske allerede hjulpet. Kan der være nogen problemer med kanal 13 som udgangspunkt?
Avatar billede pretttyfly Praktikant
08. oktober 2012 - 10:23 #3
ikke umiddelbart, men alt afhængigt af hvor du befinder dig kan kanal 13 være belastet af andre netvær eller enheder som gør at kanalen ikke vil være at foretrække, og derfor fil være ustabil, hent eventuelt wifi analyzer til android hvis du har sådan en telefon, den er ret god til at give et overblik over sværest belastede kanaler, ved ikke om det også findes til iphone..
Avatar billede lednev Nybegynder
08. oktober 2012 - 16:29 #4
Det har måske hjulpet, men jeg har nu valgt at skifte til en anden router, så håber jeg det er løst. Du skal dog selvfølgelig have dine point :)