Avatar billede thomasmyg Nybegynder
05. oktober 2012 - 15:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WDS og PXE boot virker ikke

Jeg har en domain controller på en Windows 2003 Standard server. Jeg har installeret WDS og lavet en image på en .wim fil. Når jeg så prøver og boote på netværkskortet, så kommer client mac addr og guid frem, DHCP står og tænker, for til sidst og boot på harddisken. hvordan tester jeg hvad der kan være galt?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
05. oktober 2012 - 16:35 #1
Hvis du har DHCP og WDS på samme server, skal du huske at sætte hak i de to felter på DHCP-fanebladet i WDS-serverens egenskaber.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
05. oktober 2012 - 17:00 #2
Og hvis jeg ikke har DHCP og WDS på samme server?
Avatar billede chalde Seniormester
05. oktober 2012 - 22:38 #3
Avatar billede RogerWilco Seniormester
06. oktober 2012 - 10:52 #4
Hvis der kun vises MAC og GUID, er der problemer med opkobling til DHCP.
Hvis man laver PXE-boot på et lille netværk uden WDS/RIS/andet, skal klienten i det mindste kunne få adresse fra DHCP, og det skal vises i PXE-informationen.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
07. oktober 2012 - 17:22 #5
Så kan jeg næsten regne ud jeg render ind i nogle problemer når jeg har en standard router hvor jeg ikke kan gøre andet end at lave IP range, subnet og gateway.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
07. oktober 2012 - 20:02 #6
Det burde ikke give problemer - WDS vil i så fald fungere som en proxyDHCP. Din standardrouter vil forsyne PXE-klienten med IPaddr/subnet/gateway, og WDS med PXE-info.
Når PXE-boot starter, vises MAC og GUID som du beskriver, og når DHCP svarer, vil klienten vise IPaddr/subnet/gateway. Hvis der også er en WDS til stede, holder den øje med, hvad der sker af DHCP-tildelinger, og vil efterfølgende sende PXE-boot-information til PXE-klienten.
For at fejlsøge, kan du evt. standse WDS-servicen, så den med sikkerhed ikke laver konflikt med DHCP. Dernæst prøv at få PXE-klienten til vise den IP-adresse den skal kunne modtage (og vise) i stedet for bare at stå og vente.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
07. oktober 2012 - 20:14 #7
Skal jeg gøre noget for at WDS er proxyDHCP? Når jeg prøver efter jeg har stoppet servicen og venter til den timerout kommer der til og stå "No Boot filename received" og det kom der faktisk også da servicen kørt.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
07. oktober 2012 - 20:46 #8
Arg sorry, det var en indstillings fejl. WDS står jo som standard til "Responed only to known client computers". Da jeg satte den ned til "Responed to all (known and unknown) client computers", så virkede det. RogerWilco, vil du ligge et svar så jeg kan lukke spørgsmålet?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
08. oktober 2012 - 18:33 #9
Svar
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. oktober 2012 - 18:41 #10
Super, tak for det.