Avatar billede lurup Ekspert
04. oktober 2012 - 21:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sætte 200 pc op på netvært til printer

Håber der en en dygtig person her i dag......TAK
Jeg er på en efterskole hvor vi har vores egen netvært hvor der er 3 printer eleverne skal kunne printe ud til.
De har alle adgang til netværket.
Alle 3 printer er HP laserjet P 3015
De har hver et ip adresse og et navn

Spisesal  80.208.29.250
Oasen      80.208.29.251
Infoskærm  80.208.29.252

Kan man lave en lille program der installer driverne og sætte den rigtige ip adresse og navn ?????
HAr brug for det til XP, Vista, og Win 7
Håber virkelige på hjælp
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. oktober 2012 - 21:34 #1
Det nemmeste vil nok være at installere printerne på en printserver og så lade PC'erne tilslutte denne vej - så sørger den nemlig for at skubbe den rigtige driver ud og den får det navn, du har givet den på printserveren.
Avatar billede lurup Ekspert
04. oktober 2012 - 22:00 #2
nu er det sat op på den anden måde af andre grunde...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. oktober 2012 - 08:44 #3
Så har du jo lidt en udfordring. På de nyere platforme kan du bruge [netsh] til at mappe dem. På XP'erne ville jeg nok starte med at oprette dem på en enkelt maskine, eksportere reg-settings og så importere dem på resten.
Avatar billede lurup Ekspert
08. oktober 2012 - 22:25 #4
Svar lige krog...har gjort det på den hårde måde
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. oktober 2012 - 09:10 #5
Æv da. Men løsningen med at eksportere reg-indhold burde også fungere i den målestok. Det er ikke den rigtige måde at gøre det på, men det vil virke.
Men godt, du kom i mål med opgaven.