Avatar billede jesperodde Mester
04. oktober 2012 - 17:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Acer tablet update sletter email

Jeg har en Acer tablet, der virker fint.
I går aftes' systemupdate slettede først alle de gamle emails (alm POP3 mailprogram, ikke gmail). Jeg kunne se, hvordan den langsomt åd dem alle...

De plejer altid at ligge der, uanset at de er slettet på serveren (POP3), indtil jeg selv sletter dem.

Modtog et par nye, men det samme skete, så snart jeg hentede dem i min pc's Outlook. (Jeg har gjort det på denne måde hele tiden).

En test med og uden synkronisering (konti/synkronisering på Acer'en)slået til gav samme resultat.
Den sletter alt, når det er væk fra serveren.

Ret irriterende...

Den har Android 4.0.3, men jeg kan ikke se, om det er den der opdaterede i går eller noget fra Acer. Det fremgår ikke...

Har nogen prøvet det samme?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2012 - 18:12 #1
er du helt 100 på, at din tablet ikke er sat til (eller skiftet til) imap (så vil en sletning på tablet medføre at mail også slettes på server).
Det er ikke nok, at pc er pop3, det skal gælde for alle enheder, der logger ind på den konto.
Avatar billede jesperodde Mester
04. oktober 2012 - 18:28 #2
Har i to uger haft en imap på en ANDEN konto, som ligger under min gmail, andet domæne osv, Google apps. Og det skete først efter updaten i går. Men den kan vel næppe forvandle en pop til en imap?
I så fald skulle mails jo også blive liggende, medmindre jeg sletter dem et andet sted...

Og jeg har netop IKKE slettet de mails overhovedet - de er blot fjernet fra serveren (pop3)

Mystisk...
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2012 - 19:37 #3
så er den nye version nok kun en ren imap-konto...
Avatar billede jesperodde Mester
04. oktober 2012 - 21:47 #4
Nej, selv et styresystem kan da ikke forvandle pop til imap.

Og det interessante er, at min Android telefon som den plejer henter mails fra samme konto - OG at de bliver ved at være synlige på telefonen, selv om de er slettet på serveren. Ingen imap-spøgelser her.

Er der ikke andre, der har et bud? Eller som har oplevet det samme i går?
Avatar billede jesperodde Mester
11. oktober 2012 - 18:38 #5
Har tjekket med Acer - det var en Android opdatering, ikke en Acer.
Altså 4.0.3
Avatar billede jesperodde Mester
19. oktober 2012 - 09:32 #6
Ingen løsninger her.
Det ser ud til at jeg/vi(?) må leve med det. Heller ikke noget på Android forum, desværre.
Avatar billede jesperodde Mester
02. januar 2013 - 09:15 #7
Dette problem kan ikke løses. Irriterende, men åbenbart en del af konceptet hos Android/Acer.