Avatar billede DanielMP Nybegynder
04. oktober 2012 - 01:54 Der er 3 kommentarer

Blue screen

Hey jeg har et virkelig irriterende problem med min stationær PC. Som overskriften siger får jeg blue screen of death, dette sker dog kun når jeg spiller bestemte spil, ellers kører computeren fint. Indtil videre kan jeg ikke spille Battlefield 3 og World of warcraft. Min computer virker derimod fint i league of legends og Arma 2 CO, CSS, DOD source og TF2. Efter ca. 5-10minutters spil i battlefield 3 eller WoW lukker min computer ned med en besked: "A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage"
Koderne "KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
STOP: 0x0000007A
Min computer er næsten 2 år gammel, men den blev fornylig formateret og fik udskiftet grafik kortet af en forhandler. Så den skulle egentlig være så god som ny.
Jeg har opdateret alle drivere, har opdateret windows, har scannet min harddisk for fejl og ingenting har hjulpet.
Når jeg starter computeren op igen får jeg alt dette, hvis det gavner nogen om mit problem:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.768.3
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    7a
  BCP1:    FFFFF6FC400099B0
  BCP2:    FFFFFFFFC000000E
  BCP3:    0000000043557860
  BCP4:    FFFFF88001336000
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    768_1

Nogen der ved hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2012 - 08:05 #1
ofte er det graffikkortet

men se lige med dette program

det burde sladre om hvad det er

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

bagefter bruger du goole til at vise løsningforslag

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2012 - 08:06 #2
google - taste fejl
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2012 - 20:51 #3
STOP: 0x0000007A:  er som regel noget med harddisken
Forsøg følgende: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/blue-screen-with-this-error-code/03276fa2-6dcb-44d0-a778-499d5d00b65d

Product:    768_1  plejer så til gengæld at være Grafikkortet som fejler.  Ofte er det grafikkortets ram som er dårlige.
Forsøg evt. at køre en ramtest.