Avatar billede optur Novice
03. oktober 2012 - 08:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere computer deler kalender uden exchange server

Jeg sidder i en mindre virksomhed hvor der ikke er en exchange server og har ikke nogen forstand på at sætte en op.
Virksomheden er meget interesseret i at kunne dele deres kalendere med hinanden.

Mit bud ville være at lave en google kalender og tilslutte alle til den.

Men hvis der findes en nuværende bedre metode som ikke betydre at man skal sidde og taste alle aftaler ind fra hver person igen så vil jeg meget gerne have lidt hjælp =)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2012 - 08:49 #1
Morn'.

  Du skal under alle omstændigheder ud i noget server-/cloud-baseret, da en lokal kalender jo netop er... ja, lokal. Men Google er da et ok bud.

De bedste hilsner
Avatar billede optur Novice
03. oktober 2012 - 09:11 #2
hmm ok mange tak.... En Exchange server er den meget svær at sætte op for en nybegynder?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2012 - 09:48 #3
Hmm, hvordan er det nu - "for den, der bærer viljen i hjertet..."
Jeg vil ikke kalde en opsætning af 2010 eller 2007 begyndervenlig, men du burde have en mulighed for at få en 2003'er op at køre og den vil fint kunne opfylde det behov, du beskriver her. De nyere tilbyder mere funktionalitet i retning af collaboration, men bliver også væsentligt mere komplekse både at sætte op og vedligeholde.
Avatar billede optur Novice
03. oktober 2012 - 10:05 #4
Problemet er faktisk løst. Det viser sig nemlig at virksomheden har en Exchange server som er sat op. Min opgave er så bare nu at lave nye brugere, så opgaven er blevet betydeligt nemmere.

Du kan lige afgive et svar så du kan på point for din hjælp =)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. oktober 2012 - 11:44 #5
Super, godt du kommer videre, men giv bare lyd, hvis du får brug for assistance.

Ha' en god dag!