Avatar billede CLN000 Nybegynder
27. september 2012 - 17:41 Der er 4 kommentarer

Installation af certifikate på Exchange 2007 server

Hej.

Jeg er ikke uddannet på server området, men på trods af det sider jeg med en lille virksomheds Exchange løsning.

Der har tidligere været installeret "hjemmelavet" certifikater på. Nu hvor jeg har overtaget det, har jeg købt et certifikat. Jeg har gennemgået hele processen med at få certifikatet dannet ved at uploade crs fil osv.

Min udfordringen er nu, at få det installeret korrekt på serveren og få serveren til at bruge mit nye certifikat. Filen jeg har modtaget er fra comondo og indeholder tre certifikater.

Root CA Certificate
Intermediate CA Certificate
Your COMODO SSL Unified Communications Certificate

Jeg vil høre om der er nogle derude som vil hjælpe mig med den her opgave, samtidig med de forklarer mig tingene. Altså i form af teamviewer eller andet.
Avatar billede jjam Juniormester
27. september 2012 - 20:13 #1
Her kan du se en vejledning
https://www.globalsign.com/support/install/ex_2007.php
(Jeg har netop i dag gennemført proceduren :-) på en 2007 )
Avatar billede CLN000 Nybegynder
27. september 2012 - 20:48 #2
Jeg er klar på at give dig point for dit svar. Har dog brug for lige at vide lidt mere. Finder serveren så selv ud af, ikke at benytte de gamle "hjemmelavede" certifikater ? og vil den automatisk selv sende de nye certifikater ud?
Avatar billede CLN000 Nybegynder
27. september 2012 - 20:50 #3
Yderligere, hvad med de to andre certifikater som er i zip.filen. hvad skal jeg med dem?
Avatar billede jjam Juniormester
28. september 2012 - 07:27 #4
Fra artiklen
>Import the Intermediate certificate
>Import the SSL certificate
Det sisdte certifikat ved jeg ikke hvad det skal bruges til.

Når du afvikler kommandoen
Enable-ExchangeCertificate -Thumbprint
benyttes de nye certifikater, de gamler er stadig til stede men benyttes ikke.

De nye certifikater skal ikke sendes ud hvis de er udstet af en udbyter windows allerede har tillid til.