Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. september 2012 - 15:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Scan fra netværksprinter til e-mail

PT er vores netværksprintere sat op til at scanne gennem exchange. Mails kan på denne måde kun sendes internt via scan@[domain].dk. Mail adressen er dog ikke oprettet på Exchange, men i ankommer dog alligvel da det kun er internt.

Er der nogen der kan anbefale en måde at oprete konto på i Exchange som kan bruges til alle scannere i netværket. Da vi skal til at kunne sende direkte til eksterne adresser. Vi har ca 7 lokationer, så skal der evt oprettes mere end 1 konto??
Avatar billede juleulven Nybegynder
27. september 2012 - 17:42 #1
det i skal lave er, at kopimaskninen uden SMTP-authentication må relaye til "fremmede" domæner ...(tilladelse gives på IP adressen til MFP-enheden.
Hvilken Exchange snakker vi om?

alternativt opretter i en AD-account til kopimaskinen og opsætter "SMTP-Auth" på maskinen.

DU behøves ikke lave en konti til hver maskine, du kan "bare" give alle 7 maskiner samme afsender adresse og samme "smtp-auth".

hvad snakker vi for nogle produkter? Mærke/Model?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
28. september 2012 - 12:17 #2
Jeg er umiddelbart mere glad for AD løsningen.

Jeg tænkte noget i stil med DoNotReply@.....

Det er Ricoh multifuktions maskiner, der er op til 5 maskiner på hver lokation.

Det er en win2003, men den skal snart opgraderes til 2008
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. september 2012 - 19:37 #3
DNR afsender adresser er altid en god ide ... specielt hvis man sender e-mails direkte til domæner uden for virksomheden ....

Når du nu nævner du "fortrækker AD-løsningen" hvad er det så du forventer, at få ud af, at lave en konto pr. maskine?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
01. oktober 2012 - 14:09 #4
Det er det jeg ikke ved.
Jeg tænkte bare jeg havde mere kontrol over hver maskine hvis de hver fik deres konto
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2012 - 20:08 #5
formålet med "afsender konto" kan jeg kun se er hvis du vil spore hvilke maskiner der scanner til hvilke modtagere....

DU kan (afhængigt af produktet/mærket) måske også lave en "LDAP Autorisation" og derved bede samtlige brugere i huset benytte deres AD-logon inden afsendelse og derved styre hvem der scanner hvortil ...

personligt ser jeg dog ingen grund til dette.

Normalt når jeg implementerer kopimaskiner opsætter vi en afsender adresse til alle maskiner og beder folk scanne til deres personlige mailkonto også vidersende derfra....

hvis det skal være muligt til fremmede domæner så tillader du kopimaskinernes IP-adresse, at relaye .... dette sættes på SMTP-protekollen i din exchange manager...
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
02. oktober 2012 - 10:46 #6
Det er fordi jeg gerne vi afskaffe alle fax :-) JA det er der stadig nogle der bruger.

Folk i produktionen faxer følgesedler til fragtmænd. Produktionsfolkene har ingen PC, derfor er løsningen med at scanne til sig selv ikke en løsning for deres vedkommende.

Vi har brugt samme opsætning som den du nævner til alle vores funktionærer.
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. oktober 2012 - 14:00 #7
at afskaffe FAX kan jeg godt forstå ... det er også snart en meget død feature... ihvertfald indenrigs ...

men jeg ser dog ikke umiddelbart med din beskrivelse årsag til, at lave accounts pr. device...

Det eneste du jo vil kunne se er hvilken maskine der har "SMTP" kontakt til hvilken adresse....
indholdet af scanningen eller hvilken bruger der går til maskinen bliver ikke logget.

Jeg tror ikke jeg har så meget mere, at byde ind med så håber du fandt svar på dit spørgsmål :-)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
02. oktober 2012 - 14:20 #8
Jep jeg fik et passende svar.
lig lige et svar :-)
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. oktober 2012 - 15:27 #9
:-)