Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
27. september 2012 - 13:54 Der er 7 kommentarer

Flytte styresystem

Hej Eksperten.dk.

Jeg har en bærbar med Windows Vista på, hvor skærmen er gået i stykker. Jeg har også en stationær hvor der er Windows 2000 på. Er det sådan at jeg på en eller anden måde kan få flyttet Windows Vista over på min stationære?
Og hvordan gøres det?

Mvh Alexander.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2012 - 14:15 #1
er det meningen du vil skrotte den bærbare og kun køre med vista på den stationære så kan det godt lade sig gøre men ved en nyinstall
alene ud fra det er 2 forskellige bundkort er det dømt til at mislykkes

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

sådan gøres det i win xp-win vista og win 7 - der er ingen forskel
du vil ikke kunne flytte det - det er dømt til at mislykkes

det er min mening

m.v.h
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2012 - 14:22 #2
jeg bruger selv http://www.paragon-software.com/home/dc-professional/
Du skal have en ekstra skærm på bærbar, så du kan se denne - og der installeres programmet. Harddisk fra stationær sættes på som ekstern disk via fx http://goo.gl/4qjnv
og så kan du overfører systemet komplet (OBS data slettes på den stationære på denne måde)

Vil du bevare den stationæres data, så kan du normalt brænde en vista-dvd på den bærbare, og denne kan du så installere på en partition for sig selv på den stationære (du får så en bootmenu, hvor du vælger mellem vista og win2k)
Du kan derefter køre windows let overførsel på den bærbare, og trække dine data ud inkl opsætning af fx mail, og via samme program indlæse data i vista på den stationære.
Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
27. september 2012 - 16:07 #3
Jeg har en ekstra skærm til min bærbare. Men skal man virkelig bruge penge for at få flyttet styresystem? Og så vidt som jeg har forstået, skal jeg tilslutte en ekstern harddisk til min bærbare, og flytte styresystemet ned på den, og så sætte den til min stationære og instalere det der?

Mvh.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2012 - 18:37 #4
der er mindst to måder - den ene ((billige) var hvis du kunne brænde en vista-dvd fra den bærbare (se i manualen). Så kan du flytte vista uden at det koster noget.

Den anden løsning var hvis du ville flytte hele den bærbares opsætning til den stationære, og så opdatere drivere, og have en 1:1 kopi (det koster penge i den løsning jeg foreslog)
Avatar billede TooSchoolForCool Nybegynder
27. september 2012 - 18:52 #5
Okay. Nyt spørgsmål.

Hvis jeg har aktiveringskoden til Vista, og inden CD. Hvordan får jeg så Vista installeret?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2012 - 19:54 #6
så finder du en ven, der har en vista-dvd magen til (dvs sprog og sr-version skal være ens) - så indlæses den bare, og du taster undervejs din licenskode ind.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2012 - 14:09 #7
http://www.todo-backup.com/products/home/download.htm

HUSK LIGE SA  LAVE EN BOOTDISK !!!