Avatar billede optur Novice
26. september 2012 - 10:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ang brevfletning

Er det muligt at lave en liste med de virksomheder som man har valgt at lave brevfletning til uden skal skulle ind vælge dem igen?

Altså om man kan lave en enkelt side under brevfletning med alle de valgte virksomheder sammen med det dokument man vil lave brevfletning på?
26. september 2012 - 10:43 #1
Hvordan foretager du udvælgelsen?

Hvilken version af Word?
Avatar billede optur Novice
26. september 2012 - 10:52 #2
Jeg har lavet en mds fil med alle vores kunder, hvor der så kun er nogle få der skal udvælges med flueben (findes der en bedre måde er jeg åben for forslag) De valgte virksomheder vil jeg så gerne have en liste over så jeg derefter kan tage telefonisk kontakt til netop de virksomheder jeg har sendt brevet til uden at skulle gå listen igennem igen (listen er på flere hundrede virksomheder)

Jeg benytter Word 2007
26. september 2012 - 11:52 #3
Hvis udvælgelsen er foretaget i datakilden, er der ingen problemer i, at udskrive en liste over modtagere af det flettede brev.

Det er en ny brevfletning, der skal foretages. I stadet for at vælge Breve under type, skal du vælge Mappe (Word 2010 begrebet - kan ikke huske hvad det hed i 2007'eren) Det er det sidste valg af de 5 typer, der findes.
Avatar billede optur Novice
26. september 2012 - 12:01 #4
Sådan som jeg forstår det skal der vælges to gange, da der skal vælges først til en brev skabelon som skal sendes ud til disse virksomheder og derefter så Adresseliste (Det er den eneste som jeg kan forstille mig er nogenlunde det samme som mappe i 2010).

Det er netop dette jeg ville undgå da vi har over 400 virksomheder der skal vælges igen til adresse listen til dette enkelte brev.

Ret mig endelig hvis jeg har misforstået =)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2012 - 12:12 #5
kunne man forestille sig, at man først udtrak listen, og så brugte listen til at være flette-kilden for brevet efterfølgende.
Avatar billede optur Novice
26. september 2012 - 12:18 #6
Det lyder meget rigtigt... Kan du eventuelt forklare mig hvordan jeg gør det?
26. september 2012 - 12:21 #7
Hvis du har udvalgt dem med en markering i din datafil, skal du ikke vælge dem igen.

Hvis du først udvælger i forbindelse med selve fletningen, skal de vælges igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2012 - 12:27 #8
den liste, du udtrækker skal være opdelt i tabelformat, så du har navn, adresse, telefon, kontaktperson osv i hvert sit felt på en linje i tabellen. Så kan listen gemmes, og skulle kunne bruges til at danne grundlag for brevfletningen (hvor du så bare tager alle i listen med).
Avatar billede optur Novice
26. september 2012 - 12:30 #9
Det jeg så ikke lige forstå er hvordan jeg benytter den liste til brevfletningen? Og prøvede at lave en sådan adresseliste men den lavede bare alle navne på en linje og gik ikke videre med næste linje men stoppede.
Avatar billede optur Novice
26. september 2012 - 12:32 #10
Ok nu forstår jeg det med tabellen og få den vist rigtigt... det jeg så ikke forstår er hvordan jeg så bruger dette til brevfletning uden at skulle ind og vælge hvert enkelte igen? Problemet er at der er flere hundrede der skal vælges
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2012 - 13:06 #11
når du gemmer listen som dokument, så starter du en brevfletning til brev, og bruger listen som kilde.
Jeg har ikke selv opdateret word i 10 år, så kan ikke teste det på nyere versioner.
Avatar billede optur Novice
03. oktober 2012 - 08:12 #12
Mange tak for hjælpen, det gik perfekt og nu er jeg blevet så meget klogere.

Du kan lige smide et svar så du kan få de point =)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2012 - 12:00 #13
bare luk selv
Avatar billede optur Novice
03. oktober 2012 - 15:17 #14
lukket