Avatar billede Uvanga Ekspert
20. september 2012 - 00:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Switch Router

Jeg synes begreb Switch/Router bruges lidt i flæng. Er der et klogt hoved derude som kan give en nem måde at se forskel på de to typer enheder. Ikke en langhåret forklaring om virkemåder, hieraki eller så. Simpelthen en måde at se forskel med det blotte øje. (Hvis en sådan metode da findes...)
Avatar billede Nereos Nybegynder
20. september 2012 - 00:38 #1
Nemt.

En switch har et antal ens porte, (til hjemmebrug oftest 5 eller 8)
Se billed af Switch her.

En router har (igen til hjemmebrug) oftest 5 porte.
Her af er en, en "Internet/WAN" port som oftest har en anden farve.
Og de sidste 4 sidder tæt sammen og har samme farve (switch porte)
Se billed af Router her.
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. september 2012 - 02:19 #2
Tak for hurtigt og godt svar.
Svaret er accepteret, og klar til pointgivning..
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. september 2012 - 02:24 #3
Denne er vist korrekt..
Det er et stykke tid siden jeg har givet point, så jeg er lidt rusten. Hvis det stadig er forkert fremgangsmåde, venligst gør opmærksom på det.
Avatar billede Nereos Nybegynder
20. september 2012 - 11:46 #4
Så lidt.
Avatar billede Nereos Nybegynder
20. september 2012 - 11:46 #5
Du kan give point nu til mit svar.
Mvh. Søren