Avatar billede kennethv Nybegynder
12. september 2012 - 13:21 Der er 1 løsning

Windows XP IIS til Windows 7 IIS

Hej

Jeg har lavet en lille hjemmeside på vores intranet, som har kørt på helt alm. desktop med Windows XP IIS. Jeg vil nu flytte den til en Windows 7 IIS. Den er ikke særlig avanceret, men den driller lige nu.

Jeg har i min kode dette:

if (HttpContext.Current.User.Identity.Name.Contains(strPreWindows.TrimEnd()))
{
Gør dit;
Gør dut;
Gør dat;
}
else
{
Response.Redirect("info.aspx?id=updatenotallowed", false);
}

"strPreWindows" henter jeg fra en DB, hvor jeg samligner om det er den rigtige person der forsøger at åbne siden.

Mit problem ligger i at denne: HttpContext.Current.User.Identity.Name

før har givet mig f.eks. dette:

AD\\DKSOKVK

men nu får jeg ikke nogen værdi.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette.

Jeg er bestemt ikke nogen ørn, men prøver mig frem. :)

Venlig hilsen
Kenneth
Avatar billede kennethv Nybegynder
12. september 2012 - 14:58 #1
Jeg har googlet der her og kan se at problemet måske ikke ligger i HttpContext.Current.User.Identity.Name, men måske mere i nogle rettigheder.

For min web.config er osse bare flyttet med fra min Win XP IIS og der havde jeg sat til at det var windows godkendelse. I min web.config har jeg denne: <authentication mode="Windows" /> og det ser ud til at i min "Authentication" er det kun Anonymous der er enabled.

Måske jeg skulle flytte denne tråd til et andet forum.