Avatar billede joki Juniormester
11. september 2012 - 13:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Holde tjek på antal brugere

Hej

I min web app, har jeg behov for at holde tjek hvor mange, brugere som er logget på.
Det er ikke et problem at registre dette ved login, men hvordan tjekker jeg hvis de lukker sessionen uden at logge af?

På andre sider har jeg set at der kommer dialogboks op, efter et bestemt interval, hvor man skal bekræfte sin session. Hvordan gøres dette?
Skal man evt. gemme sessions id ved login
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2012 - 14:57 #1
bruger du membership provider eller noget hjemme strikket kode?
Avatar billede joki Juniormester
11. september 2012 - 17:42 #2
Jeg strikker selv :-)
Jeg har brugt membership provider en enkelt gang.
Kan det være rigtig  at ms benytter sting som nøgle i genne tabel??
Jeg havde en masse tilknyttet bruger tabellen synes ikke det så smart ud, men måske jeg tog fejl
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2012 - 18:10 #3
En mulighed var en global.asax hvor du bruger Session_End event.
Avatar billede joki Juniormester
16. oktober 2012 - 14:21 #4
Tak, smider du et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
16. oktober 2012 - 18:05 #5
svar