Avatar billede encorez Nybegynder
08. september 2012 - 23:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rens memory Apache

Hej

Jeg har lavet et simpelt script som skal gennemgå det samme datasæt 100000 gange, for at lave analyser med forskellige værdier.
For at speede det op køre det på Linux og bruger multi tråde.
Outputtet er en sipel txt fil på 60 Kb med resultatet.

Alligevel fylder en enkelt kørsel min hukommelse 25% op. Og efter kørsel af scriptet, så fortsætter den med at lægge beslag på 25% af min hukommelse. Kører jeg samme script igen, så snupper den 25% mere, og dermed at halvdelen af min hukommelse brugt.

Der må være en måde at sørge for at når scriptet er kørt færdig at så er der ikke brug for mere casching eller hvad det nu er der gør at det bliver ved med at bruge hukommelse.

Jeg har på denne side fundet forskellige cache ting
http://httpd.apache.org/docs/2.2/caching.html
Men ved ikke hvad præcist jeg skal "slå fra" hvis det er løsningen.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2012 - 02:00 #1
Jeg tvivler paa at det er et Apache config problem.

Det lyder snarere som om du mangler at faa kaldt nogle funktioner i extensions som frigiver native memory.
Avatar billede encorez Nybegynder
09. september 2012 - 07:01 #2
Meeget sikkert. Hvordan kan jeg tjekke om det er det ene eller det andet?
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2012 - 13:40 #3
<ole>

Gå i første omgang din kode efter og tjek, om du husker at frigiver hukommelse. Du skriver ikke noget om, hvad du foretager dig i koden, så det er svært at sige, hvad du præcist skal gøre

/mvh
</bole>
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2012 - 17:08 #4
Vi kommer naeppe videre uden at se noget kode.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. september 2012 - 17:11 #5
Hvis du ikke bruger PHP til andet og du vil have et hurtigt fix, saa kan du konfigurere Apache til at koere PHP som CGI.

Generelt performance (rigtigt mange requests af sider som ikke kraever meget) vil vaere daarlig, men memoryvil blive frigivet for den ting beregning vi diskuterer her. Uanset hvad.
Avatar billede encorez Nybegynder
09. september 2012 - 19:58 #6
Hej
Jeg bruger en funktion fra denne side til at lave multi-tråde.
http://blog.motane.lu/2009/01/02/multithreading-in-php/
Jeg har forsøgt med en anden også,men uanset hvilken jeg bruger, så stiger mit hukommelses forbrug og bliver ikke frigivet.

Jeg skal ikke genere html sider til offentligheden, så det hurtige fix kunne være løsningen.

Hvor opstiller man apache til CGI? I Apache config filen eller skal der gøres mere end det?
Avatar billede encorez Nybegynder
12. januar 2013 - 12:34 #7
Beklager det er længe siden. Jeg fandt en alternativ løsning, der gjorde jeg ikke havde det beskrevne problem.

Læg gerne svar som tak for jeres hjælp
Avatar billede encorez Nybegynder
12. maj 2013 - 13:48 #8
Svar