Avatar billede Rikke2100 Nybegynder
28. august 2012 - 09:59 Der er 1 løsning

Problemer med SSRS - opsplitning/oprydning af værdi fra Sharepoint liste

Hej

Jeg er lige begyndt at arbejde med Visual Studio 2008 - og skal lave en SSRS rapport med en Sharepoint liste som datakilde.

Sharepoint listen giver mig en række projekter med tilknyttede datafelter.

Et af felterne i listen indeholder id'er og navne adskilt af ";#". Værdien i feltet ser sådan her ud:

16;#Hans Hansen;#46;#Jens Jensen;#52;#Niels Nielsen

Jeg prøver via expression i feltet at fjerne id'et og separatoren, men kan ikke få det til at virke. En Replace kan fjerne separatoren, men ikke id'et - og Left/Right fungerer heller ikke, da værdien varierer fra projekt til projekt.

Jeg har også leget med en Split, som virker fint, hvis der kun er et navn i listen - men så snart der er flere, går det galt.

Her er den split, som jeg eksperimenterede med:

=Split(Fields!Styregruppe.Value.ToString(),";#").GetValue(1).ToString()

Men den returnerer som sagt kun det første navn, og prøver jeg at koble flere indexes på, melder den fejl, hvis projektet ikke har mere end ét navn tilknyttet.

Er der nogen, der kan hjælpe? Jeg er som sagt nybegynder, så det er meget muligt, at jeg overser en helt oplagt måde at løse det på.

Mvh/Rikke
Avatar billede Rikke2100 Nybegynder
29. august 2012 - 08:16 #1
Flyttes over under programmering