Avatar billede friiiiis Novice
27. august 2012 - 15:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Er der SQL forbindelse?

Hej,

Hvordan checker jeg om der er forbindelse til en SQL server?

Jeg kan jo let lave en SELECT og sætte den ind i try-exception kode men er der ikke noget lettere?

Jeg har prøvet

ADOConnection1.connected

Men den bliver ved med at sige at den er connected selvom netværkskablet er hevet ud...

Hvad gør jeg så?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2012 - 23:28 #1
Hvis du vil teste om der stadig er forbindelse til databasen (altsaa om forbindelsen er forsvundet efter at den succesfuldt blev etableret) saa er du noedt til at sende noget til databasen. Jeg kender ihvertfald ikke nogen database protokoller som bruger keep alive messages.

SELECT 1

eller lignende.
Avatar billede friiiiis Novice
01. september 2012 - 13:26 #2
Hej Arne,

skriv et svar og du får pointene...
Avatar billede arne_v Ekspert
01. september 2012 - 17:35 #3
svar