Avatar billede ditte86 Nybegynder
27. august 2012 - 14:46 Der er 3 kommentarer

Problem i Excel

Har nu kæmpet i mange, mange dage med et problem i Excel.

Jeg vil gerne have at excel kopierer a2 hvis b2 er lig med 1, men hvis b2 er blank, skal den se om b3 er lig med 1, hvis den er skal den kopiere a3, hvis ikke skal den se om b4 er lig med 1 osv.. (har prøvet på at skabe denne med en IF, men så laver den bare flere af den samme efter hinanden, hvis der nu har været blanke felter.

Ved ikke om det giver mening?
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2012 - 15:06 #1
men så laver den bare flere af den samme efter hinanden, hvis der nu har været blanke felter.

Denne del forstår jeg ikke?

Helt præcis, hvad ønsker du i hvilken/hvilke celler?
Avatar billede ditte86 Nybegynder
28. august 2012 - 09:32 #2
Hehe ja det er lidt forvirrende, også for mig selv *gg*

Altså det jeg i bund og grund ønsker at gøre er at lave et værktøj til at generere en liste.. Det eneste man skal gøre er at paste en liste ind med personer.. Det vil være tre rækker man skal paste ind.

A-kolonnen til fornavn, B-kolonnen til efternavn og C-kolonnen til bordnummer.. Disse navne skal så sorteres ud således at der skabes en liste over hvert enkelt bord på en anden fane i excelarket.. Det skal være muligt at indsætte 10 personer til hvert bord. Ex som nedenstående:

  A                B              C
Fornavn:    Efternavn:    Bord nr.:
A2:Hanne    Nielsen            1
A3:Egon            Nielsen            1
A4:Signe    Hansen            1
A5:Bent            Hansen            1
A6:Jens            Andersen    1
A7:Jens            Jensen            2
A8:Bo            Hansen            2
A9:Jørgen    Jensen            2
A10:Jørgen      Rasmussen    2
A11:Kaj            Rasmussen    2
A12:Kai            Jensen            3
A13:Kim            Henriksen    3
A14:Knud          Andersen    3
A15:Lars    Bjerg            3

Men da cellerne A7-A11 også kan være bord 1,kan man derfor ikke regne med at en bestemt celle bare kan overføres.

Dette har jeg prøvet mange forskellige formler for at prøve at opnå.. Men kan ikke rigtig få det til ast virke..

Håber dette giver mening.
Avatar billede ditte86 Nybegynder
28. august 2012 - 09:50 #3
Måske en formel eller noget til KUN at kopiere celler med tekst og ignorere celler der er blanke ville kunne løse problemet på min nuværende løsning..

Således at på alle med tekst på 'sheet1' bliver overført til fanen 'Listen med bordplanen'

Bord 1: 'Sheet1' A2-A11 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
A2-A11

Bord 2: 'Sheet1' A13-A26 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
C2-C11

Bord 3: 'Sheet1' A28-A47 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
A15-A24

Bord 4: 'Sheet1' A49-A73 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
C15-C24

Bord 5: 'Sheet1' A75-A104 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
A28-A37

Bord 6: 'Sheet1' A106-A140 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
C28-C37

Bord 7: 'Sheet1' A142-A181 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
D2-D11

Bord 8: 'Sheet1' A183-A227 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
F2-F11

Bord 9: 'Sheet1' A229-A278 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
D15-D24

Bord 10: 'Sheet1' A280-A334 med tekst overføres til 'Listen med bordplanen'
F15-F24

Giver det mening?