Avatar billede Zhlask Nybegynder
26. august 2012 - 11:05 Der er 4 kommentarer

Min PC er begyndt at køre langsomt after opstart/fejlslået opstart

Som sagt i overskiften har jeg flere gange fået en fejlmeddelelse efter at have set på en sort skærm i et par minutter hvor computeren skulle være startet, og når den endeligt starter op, så går der 5 minutter hvor jeg ikke kan gøre noget, hvis jeg prøver at køre nogle programmer, så svarer de enten ikke eller starter overhovedet ikke, efter de 5 minutter begynder alt at virke som det skal men så efter et par timers spilletid så begynder computeren ikke at kunne køre noget igen og det kan kun ordnes af en genstart.

Jeg håber jeg kan få noget hjælp, beklager for den dårlige grammatik, og jeg har ikke så meget info om computeren, den er hjemmebyg ca 1,5 år gammel og kører Win 7 som er blevet geninstalleret pga jeg ikke har kunnet starte computeren.
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 12:20 #1
Prøv at hent og kør en Malwarebytes Anti-Malware og kør en hurtig scan og fjerne hvad den finder og køre derefter en rensningen med CCleaner.

Malwarebytes Anti-Malware: http://www.spywarefri.dk/download/malwarebytes-anti-malware-free/

Cleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Avatar billede tiger_dk Mester
26. august 2012 - 13:12 #2
derefter kan vi vende tilbage, til at gør opstarten hurtigere ved at slå til fra, som i princippet ikker nødvendigt.
Avatar billede jensenjs Juniormester
26. august 2012 - 13:39 #3
Som tiger_dk skriver er en god start.

Jeg ville dog lige kigge i logbogen først, for at se om der er noget der kan give dig et overblik over opstarten.

Tryk på start
Skriv logbog
Tryk enter

I logbogen vælger du Windows-logger
Der ligger:
Program
Sikkerhed
Installation
System
Videresendte hændelser

Når du klikker på en af dem kommer logbogen frem
Det kan godt tage lidt tid, hvis der er mange data.

Disse indeholder oplysninger, Fejl og advarsler

NÅR du har gennemset og analyseret dem, så prøv at rydde dem, højreklik på det enkelte ikon vælg gem og ryd

når du har gjort det på alle 5 så genstart maskinen og se hvordan logbogen så ser ud.
Den burde nu kun indeholde oplysninger fra nedlukningen og opstarten.
Avatar billede Zhlask Nybegynder
26. august 2012 - 16:40 #4
Har prøvet at få logbog frem, men efter at have søgt i en halv time gad jeg ikke vente på det mere, jeg er begyndt at få meddelelsen om at windows stifinder er stoppet med at fungere ved opstart. Når jeg så endelig får startet computeren ordenligt op kører den i 15min-5 timer hvorefter igen programmer svarer og efterfulgt at blå fejlskærm, det jeg havde tænkt mig at gøre ved dette punkt var bare at geninstallere windows siden jeg har haft lignende problemer med det før hvor en geninstallation har virket.