Avatar billede koburg Mester
21. august 2012 - 09:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan printer tilsluttet modem virke?

Vi har fra antenneforeningen et modem med usb stik i hvor jeg har tænkt mig at prøve om vores Samsung mono laserprinter kan tilsluttes.

Men selve wifi og pc tilslutning foregår i en Linksys router, som sidder efter modemmet.

Så mit spørgsmål er her om det er muligt at nå denne printer hvis den er tilsluttet modemmet som sidder før routeren?
Avatar billede Panen Nybegynder
21. august 2012 - 09:26 #1
Så vidt jeg er orienteret kan USB-indgang i modem'er kun benyttes til wifi-dongles, så man kan gøre sit modem trådløst uden en router.

Men du kan prøve :)
Avatar billede koburg Mester
21. august 2012 - 09:51 #2
Modemmet har i forvejen både wifi og router indbygget. Grunden til at vi bruger Linksys routeren efter modemmet er IP telefoni. IP telefoni leverandøren kan ikke garantere at det vil virke med dette Cisco modem og anbefaler at vi bare fortsætter med den router efter modemmet.

Men printeren skulle gerne kunne nås/tilsluttes modem, ellers er alternativet at købe en billig mono laserprinter der har wifi.
Avatar billede Panen Nybegynder
21. august 2012 - 10:01 #3
Hvis du kan putte et net-kabel i din printer, kan du også bare gøre det til en delt netværksprinter gennem dit modem eller router.
Avatar billede koburg Mester
21. august 2012 - 11:23 #4
Jeg kan sætte usb kabel til i printeren, ikke andet.
Avatar billede koburg Mester
12. januar 2013 - 11:23 #5
Tak for svaret, nyttigt.
Avatar billede koburg Mester
12. januar 2013 - 11:23 #6
Point