Avatar billede JMcClaneDK Nybegynder
18. august 2012 - 11:13 Der er 3 kommentarer

RV 120W - Dækning

Efter vi er flyttet kan min RV 120W - ikke helt dække ud i krogene. Desværre ligger kontoret med mine 2 stationære i en krog! :)

Dækningen i resten af lejligheden er ganske fin. Er der en let måde at forstærke signalet på? - Har opgraderet til seneste firmware.

Synes ikke umiddelbart jeg kan finde indstillinger til at opsætte en wireless bridge.

Nogen der har anbefalinger til en evt. ekstern antenne?

(Der sidder 2x omni på routeren som standard)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2012 - 13:53 #1
hvis du bare vil løse problemet mht kontoret, så brug et sæt homeplug og en lille router på kontoret.
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
18. august 2012 - 16:01 #2
hehe jeg kommer til at tænke på gamle dage hvor man kom langt med sølvpapir og et stykke pap. (lave en retnings bestemt antenne)

men nej det givder vi sku ikke kigge på i dag, så enten et nyt og stærkere modtager kort. Eller flyt ruteren så den ikke står op af en endevæg (alle sætter deres router i et hjørne eller en væg en router dækker i en rund cirkel og du vil få bedre række vide ved at flytte den til midten af rummet). Og så sidste men ikke mindst en ekstra router og efter som det er Cisco ja så burde den kunne lave en brige (siger jeg uden og have undersøgt det... Cisco rouls the world)
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
18. august 2012 - 16:02 #3
hovsa ja glemte home plug der skal du bare lige huske at det skal køre på samme sikrings gruppe!!!