Avatar billede zagger Juniormester
11. august 2012 - 09:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Min WDTV er forelsket i min NAS

Jeg har et mystisk problem med min WDTV Live, som jeg bruger til at streame video, musik og billeder fra en delt mappe på min computer, som kører Windows 7.

Problemet startede da jeg købte en WD Livebook NAS som jeg ville lægge mine medier over på. Efter jeg har sat den til kan min WDTV kun se NAS'en på netwærket. Min computer, som WDTV'en sagtens kunne finde før, er forsvundet.

Har prøvet at pille NAS'en af netværket igen, men WDTV'en kan stadig ikke finde min computer.

Opdagede så ved et tilfælde, at når jeg har tændt for min Raspberry Pi, som er på samme netværk, så kan WDTV'en godt finde computeren.

Nu tænker jeg jo så på om det kan have noget at gøre med linux og windows netværk der ikke rigtigt spiller sammen som det skal, Da Raspberry Pi'en og NAS'en (og WDTV'en også for den sags skyld) jo kører på linux-firmware.

Er der nogen der har oplevet samme problem, eller ved hvad der kan være galt?
Avatar billede zagger Juniormester
11. august 2012 - 10:03 #1
Hov, det er en WD myBook Live NAS. Bare lige for at få det helt på plads.  :)
Avatar billede zagger Juniormester
18. august 2012 - 20:00 #2
Lukker...