Avatar billede arvinaliari Nybegynder
10. august 2012 - 03:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Support ID! (E-mail)

Hej alle!
Jeg har set flere andre steder at hvis du skriver en E-mail med et eller andet Spørgsmål kommer der en Auto Responder tilbage med en tekst lign. den her

"Kære "name" Tak for din e-mail! En supporter vil kigge på din besked og vænne tilbage hurtigts muligt! For at udøve den bedste service har du fået et support id som vi beder dig beholde, og havde det synligt hvis du svarer tilbage på vores E-mail i fremtiden. Deres ID: ETD-654. Med Venlig Hilsen Support"

Nu har jeg tænke på hvordan man kaver en tilfældig Id generator til Mail! Auto Responderen har jeg allerede, men jeg savner den funktion! Jeg kan selvfølge give et Id manuelt, men der må findes en måde at gøre dette på! Gerne med et andet program! som er lavet til denne slags opgaver! Jeg bruger Mail.com som min Arbejdsmail!

Alle bud modtages

Tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2012 - 08:45 #1
typisk opretter systemet ved mail ind til support et spørgsmål svarende til dem herinde. Systemet tager så bare den id (her 967194) og sender med i svar-mail.
Så du skal have folk til at skrive via din hjemmeside, og så køre lidt ekstra på php-koden og databasen. Du skal så selv have en side på dit site, hvor du kan følge uløste spg, og ændre status på dem.
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
10. august 2012 - 12:11 #2
Jeg har plads til at lave en status side, på mit websted.... Men jeg tænker om det ikke er muligt at lave en automatiks Id generator?

Evt... på andre mail databaser?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2012 - 13:21 #3
du kan omregne år,md,dag,time,minut,sekund til et tal
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
10. august 2012 - 13:36 #4
Erm er ikke helt med?

Jeg vil bare høre hvordan man gør det :)
Gerne med et andet program
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2012 - 13:55 #5
hvis du ikke har en database, hvor du kan bruge en unik id, så må du selv konstruere den, og der er fuld tid brugbart.
Jeg vil anbefale dig at bruge løsningen jf #1, og hvis folk kontakter dig direkte via mail i stedet for via hjemmesiden, så må du selv oprette en post via sitet.
Du kan søge efter 'php faq script' og få næsten færdige koder til dit site.
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
10. august 2012 - 17:31 #6
Så der findes ikke nogen programmer til det Kodning er ikke min stærke side :)
Avatar billede claes57 Ekspert
10. august 2012 - 18:05 #7
korrekt - det skal håndbygges/tilpasses til dit brug, og så typisk kun via en hjemmeside, og vil ikke virke ved normal email.

Lig et svar selv, og luk spg ved at acceptere dit svar bagefter.
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
12. august 2012 - 20:54 #8
Skriv lige et svar hvis du ønsker dine points :)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. august 2012 - 10:01 #9
bare luk selv
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
25. august 2012 - 09:45 #10
Hvordan lukker du et spr? Kan  ikke finde en knap der siger Luk
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2012 - 10:13 #11
du klikker i 'svar' og opretter indlæg - derefter kan du acceptere det svar som løsning, og spg er lukket.
Avatar billede arvinaliari Nybegynder
25. august 2012 - 10:18 #12
Lol