Avatar billede Jonesjones Nybegynder
07. august 2012 - 14:56 Der er 5 kommentarer

Køb af bærbar, - installation af programmer - hjælp en "nørd" :)

Hejsa :)

Håber I kan hjælpe en kommende studerende, som skal have tingene skåret lidt ud i pap, når det omhandler computere, installationsprogrammer mm.

Jeg har kastet min kærlighed på denne computer, som jeg meget gerne vil benytte de to kommende studieår:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/ASNXM1FED003/acer-13-3-barbar-ultrabook-aspire-s3-391-champagne

Den er tynd, den er let og den fylder meget lidt! Perfekt til mig....

Men men men.... Der er ikke CD-rom drev i, korrekt?

1: Hvordan får jeg tilkoblet OFFICE PAKKEN til denne computer, når der ikke er CD-rom drev i?

2: Samme spørgsmål gør sig egentlig gældende i forhold til et nemt og brugbart antivisrusprogram?

3: Jeg aner intet, - men kan man eksempelvis købe dette billige eksterne CD-rom drev, som kan bruges på denne computer, hver gang jeg har en CD, som eksempelvis indeholder billeder, videoer, eller andre softwareprogrammer?
http://www.olsens-it.dk/drev/438-usb-cdrom-drev-billigt.html

4: Sidst men ikke mindst.... Kan I hjælpe mig med hvordan jeg gør det hele på den NEMMESTE og BILLIGSTE måde?

På forhånd MANGE TAK :)
Avatar billede AnyFellow Mester
07. august 2012 - 15:02 #1
Korrekt, der er ikke cd-rom i maskinen.

1. Download fra nettet, hvis det er en nyere version.
2. Download fra nettet.
3. Ja
4. Hvis du ikke har en anden computer, f.eks. en stationær, med cd-rom du kan bruge som mellemstation ville jeg købe et ekstern drev (som det du linker til). Kan ikke umiddelbart se andre billigere løsninger.
Avatar billede KHHP Juniormester
07. august 2012 - 15:50 #2
For at besvare fra en ende af:
1. Som #1 nævner kan du hente version 2010 fra Microsofts egen side. Ellers låner du en PC med cd/dvd drev og kopierer indholdet til en ekstern harddisk eller et usb-stick/usb-nøgle. Derefter åbner du mappen med filerne på din bærbare og installerer ved at dobbeltklikke på setup.
2. Her henter du simpelthen et fra internettet. Jeg kan anbefale Microsoft Security Essentials eller avast! Free Antivirus(kræver at du registrerer dig, men programmet er gratis. Det er blot for at spare registrering hvis man vil opgradere til en betalt version). Andre mener også at AVG er godt, dog er jeg gået væk fra den et par år tilbage, da den var enormt ressourcetung.
3. Drevet ville godt kunne klare jobbet, men eftersom mere og mere software idag kommer som download ville det være spild af tid at gøre dette. Jeg har selv sparet cd/dvd-drev væk i min stationære gaming pc, fordi jeg alligevel kan købe og downloade mine spil fra forskellige programmer såsom Steam.
4. Følg de simple anvisninger ovenfor og så virker det.

Håber det kunne hjælpe dig videre.
Avatar billede iconnection Nybegynder
07. august 2012 - 16:14 #3
Hvis du ikke skal bruge Office-pakken erhvervsmæssig, så vent med at købe office-pakken til du har fået dit studiekort. Så kan du nemlig købe den store pakke til studentpris. Mener den ligger på 5-600 kr. Husk at du som studerende også har tilgang til meget gratis software (herunder Windows 7 og 8) gennem dit studie, men spørg på dit studiested. Microsoft har rigtig meget software som kan benyttes gratis som studerende så længe det kun bruges til studieformål.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. august 2012 - 16:40 #4
og husk nu backup - alt andet lige, så brug skydrive/dropbox/google drev eller lignende, der automatisk holder en synkroniseret kopi i skyen af alle de filer, der ligger i valgte mappe.
Avatar billede sadolin1978 Novice
07. august 2012 - 16:40 #5
som både #1 2 3 skriver

der er ikke et optisk drev i denne maskine.

1 Office pakken kan hentes hos MS, men hvis der er en prøve version i denne maskine så kan du nøjes med at købe en registring til denne.

2 hentes fra nettet evt. bullguard det er efter min mening et nemt og overskueligt program.

3 ja det vil det kunne men jeg ville nok gå et lille skridt længere og købe det som DVD drev i stedet for dette er lidt dyrer men giver dig så muligheden for også at afspille DVD`er
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/andet-computertilbehor/SE208ABBLACK/samsung-ekstern-cd-dvd-brander-sort

4 den billigste løsning er at du henter det hele fra nettet og derved spare pengene på drevet, med hensyn til dit studie vær evt. opmærksom på rabatter