Avatar billede moba06ab Nybegynder
07. august 2012 - 10:57 Der er 3 kommentarer

Summerisk tabel i Excel

Hej alle,

Jeg skal have lavet en tabel, der viser værdierne 1-25 med 1-5 på 'x-aksen' og 1-5 på 'y-aksen'.

Tabellen skal hente sine værdier fra to celler, der bliver aderet, og så sende ex. et 'X' til tabellen. Altså hvis summen i de to celler er 15, skal der sættes et 'X' i tabellen, der hvor værdien er netop 15.

Jeg har prøvet mig lidt frem med følgende: =IF(D2*E2=6+(AND(D2>2,5));"X";"")

Er der ikke en nemmere løsning at gøre dette på?

vh
Morten
Avatar billede finb Ekspert
07. august 2012 - 11:21 #1
Produktet x-y-akse vil blive 15 TO steder i tabellen
mvh
finb
Avatar billede moba06ab Nybegynder
07. august 2012 - 12:52 #2
Tak for svaret - det er nemlig også det, der er problemet.

Se evt. vedhæftede billede: http://dl.dropbox.com/u/6377151/Tabel.png

Nogen der har en idé til, hvordan man laver sådan en 'automatisk' tabel?

Man kan sikkert lave den på flere forskellige måder. Det vigtige er, at den automatisk kan hive nogle værdier ind - og placere dem på deres rette koordinat.

VH
Avatar billede supertekst Ekspert
07. august 2012 - 13:43 #3
Spørgsmål i relation til dit eksempel: Hvilken betydning har 6-tallet?

Det ligner mest en placering på basis af x,y (3,2) - eller?