Avatar billede Slettet bruger
06. august 2012 - 01:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Programerning af script til synology nas server.

Har brug for en fil/script der gør af når nye bruger logger ind kan de se hvad der er sket siden sidst/nyt mv. den skal dukke op når de logger på og derved skal den være på "destop" på nassen så man altid kan klikke på den. men når man først har sagt "af man har læst det" behøver den ikke dukke automastik op igen før der er noget nyt.

(som admin laver) - det handler om synology DSM 4.0

er det muligt af lave sådan noget til en nas server?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2012 - 00:03 #1
Ingen? :)

evt. en der ved hvor jeg skal starte?
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2012 - 22:45 #2
nu når ingen kan hjælpe med dette, så vil jeg gå igang med det selv,

men nogle der kan fortælle mig hvordan jeg ændre en .spk fil til en .tar fil for af åbne den og se koder?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2012 - 02:24 #3
Nå men, nu har da jeg fundet ud af lidt hvor jeg skal starte, men syns bare ikke "koderne" i et spk fil gir nogle mening?

Fks.

#!/bin/sh
eval $(env | grep "^SYNOPKG_PKGDEST=")
ret=`ln -s "${SYNOPKG_PKGDEST}/CFE" /usr/syno/synoman/webman/3rdparty/CFE`
ret=`chown -R admin.users $SYNOPKG_PKGDEST`
exit 0

Nogle der kan forklare mig om hvordan man læser dem/koder?
eller er det fordi de er "åbnet forkert" og derved ikke kan læses ordenligt?
der må være en der kan kode sådan noget :).
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2012 - 23:10 #4
Lukker.