Avatar billede Lissi-fina Nybegynder
05. august 2012 - 09:14 Der er 7 kommentarer

kalender

Hvor finder jeg en kalender som viser dag for dag og neden under skriver dagsaktivitet samt når der klikkes på en dato, så kan der læser alt om aktiviteten.

Spørgsmålene er:
-hvor finder jeg en kalender
-hvordan får jeg lagt kalenderen ind i joomla
-hvordan lægger man noget ind i kalenderen

Mvh.
Lissi
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2012 - 11:39 #1
kan du ikke bare tage en google-kalender og køre koden ind på en side? størrelse og farver kan tilpasses, og du kan let få fx ugenumre og danske helligdage med.
Avatar billede Lissi-fina Nybegynder
05. august 2012 - 11:57 #2
Det ved jeg ikke hvordan jeg gør
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2012 - 12:21 #3
start google kalender - vælg indstillinger ved at klikke på nøglen til højre.
Udfyld fanebladet 'generelt' så uge starter på en mandag, og hvad du ellers synes.
I fanebladet 'kalendere' kan du 'gennemse interessante kalendere' og der finde fx ugenumre og danske helligdage.
Så klikke du på dit kalendernavn, og kommer til en side med 'Integrer denne kalender' - vælg 'Tilpas farven, størrelsen og andre valgmuligheder' og derefter får du en færdig html-kode, som kopieres ind på en tom side, du har lavet til formålet i joomla.
Avatar billede Lissi-fina Nybegynder
05. august 2012 - 12:30 #4
En tom side? hvad er det og hvordan gør jeg det.

Jeg plejer at lave en sektion, en kategori og en artikel.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2012 - 12:53 #5
har du mod på at skrive engelsk, så er der hjælp på http://docs.joomla.org/
(så lige, at version 1.5 kun opdateres fra til sep 2012, så du bør opgradere til 2.5 nu, og springe 1.5 over)
Avatar billede Lissi-fina Nybegynder
05. august 2012 - 13:16 #6
jeg er slet ikke god til engelsk, det er jo det problem jeg støder ind i hver gang jeg gerne vil finde ud af noget om hjemmesider, desværre.

Jeg har en hjemmeside som køre med 1.0.0, så den opdateres til 2.5 og kan jeg springe 1.5 over.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. august 2012 - 13:26 #7
jeg ved intet om joomla - så prøv evt http://joomla.dk/om-joomladk/kontakt