Avatar billede Slettet bruger
02. august 2012 - 22:07 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Programerning i outlook 2007?

Halløj eksperten!

Der er en der sender en mail til mig. og så vil jeg godt have outlook til (hvis det kan lade sig gøre)

af selve outlook sender et autosvar tilbage til samme person hvor der fks. står: "tak for din ven og den vil blive behandlet hurtigst som muligt." og der med af outlook selv taster et random nummer ind i "emne" (det nummer må aldrig være det samme)

og hvis det kan lade sig gøre, hvordan :)?
tak på forhånd.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 23:48 #1
Hvilket interval skal nummeret ligge i?

Kunne det ikke være et løbenr.?

SKal det anvendes som reference eller..?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 00:01 #2
#Supertekst

1-6+ cifre. (noget i den retning)

Skal bruges som sags nummer.

det kunne sagtens være et løbe nummer. men fks. hvis der er en der har haft 10230, må der ikke blive brugt det nummer i lang tid så der ikke kommer en sag med samme nummer. fks. efter 2 uger. nummeret må ikke være aktiv, lad os sige 6 mån. hvor med efter de 6 mån, "siger outlook at jeg må godt bruge dette nummer igen" (jeg ved ikke lige om man er ude i noget makro?)
Avatar billede supertekst Ekspert
03. august 2012 - 08:49 #3
VBA - jo, i den grad.

Hvor mange mails forvemntes der pr. dag?
Avatar billede supertekst Ekspert
03. august 2012 - 09:30 #4
Hvad er årsagen til at du vil have det indbygget i Outlook?

Påtænker du flere faciliteter i det påtænkte system?
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 09:50 #5
Omkring 200+ mails om dagen.
Det er lidt forskelligt.

Jeg havde kun lige tænkt af det måtte være i outlook(mail systemet) sådan noget var sat op i.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. august 2012 - 10:13 #6
Ok - der er også mulighed for at tage udgangspunkt i Excel:
- Excel kunne anvendes som log over de modtagne mails og ekspeditionen af disse.
- Via referencer i VBA kan De enkelte applicationer i Office "tale med hinanden"
- Fra Excel kunne man hver time (f.eks.) teste indbakken og sende det ønskede svar.

- I Excel var der så også mulighed for at holde styr på nummereringen.

Altså flere flere muligheder, hvis det er det, der ønskes.

---
Men svar kan også gives via VBA i Outlook alene - men der skal så en fil til at holde styr på nummereringen.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 12:50 #7
Vil det ikk kunne fungere bedre i vbn i outlook?
Det andet har jeg hørt en lille smule om af man kan få det til af snakke med hinanden. Men må ærlig indrømme af jeg er blank på vbn.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. august 2012 - 13:10 #8
Ikke nødvendigvis - men det afhænger selvfølgelig af det ønskede "system".

ps: Jeg arbejder stort set ikke med andet..
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 13:15 #9
Vil det være for meget hvis jeg kunne få dig til af brøkke begge dele sammen og så kunne jeg se om hvad jeg kan bedst bruge,

Evt. En forklaring på vbn koder da jeg er lidt lost i hvordan de starter /slutter?
Avatar billede supertekst Ekspert
03. august 2012 - 13:35 #10
Jeg tror vi afventer, om andre kan bidrage..
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 15:20 #11
Tror jeg skal være heldig hvis nogle andre skriver :o
Avatar billede supertekst Ekspert
03. august 2012 - 16:05 #12
Ja - men man kan aldrig vide..
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2012 - 18:49 #13
Ingen andre der har nogle bud til det :)?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2012 - 01:56 #14
140 point oven i. hvis der er nogle der løser det, så vi ender op med 200 point :).
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2012 - 23:10 #15
Lukker.