02. august 2012 - 18:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

APACHE-SERVER som Local-server.. ?

HEJ

Er det muligt at "lave" en ApacheServer om til en "Local-server", således at kun lokale brugere kan "komme til" ?

Min Tanke:

Har en ældre PC, som jeg havde tænkt mig skulle anvendes til 2 ting:

1:) FIREWALL.

2:) Som en meget LOKAL Webserver med WWW-adgang.

Altså hvor jeg har adgang til mine egne Websider (som kan testes med PHP, CSS, Java osv... ) og hvor jeg med relativt enkle midler kan køre WWW på den (altså som PASS-thru med FIREWALL egenskaber.

Det giver 2 spørgsmål:

1: er det muligt ?

2: Hvor kan jeg finde software, "How to do'it" og alle de andre relevante spørgsmål ?

Kristian

(udpræget Delphi programmør !!)
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2012 - 18:43 #1
1) firewallen kan styre hven der har adgang til web server
2) hvis du har interne IP adresser kan du jo konfigurere Apache til kun at lytte paa en saadan

Medmindre du koerer med et katastrofalt aabent netvaerk tror jeg slet ikke at du skal goere noget som helst for at begraense adgang til den web server.
13. august 2012 - 15:15 #2
Hej,

Tak for svaret.

Jeg må beklageligvis sige, at det ikke umiddlebart løer mit problem, så jeg vælger at lukke sagen i løbet af en uge fra dato, hvis der ikke kommer andre forslag.

Kristian
22. august 2012 - 15:46 #3
JEg lukker sagen