Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 13:25 Der er 26 kommentarer

porgram til udleveringe af radioer

hejsa jeg står for som frivilige og skal på et krammernmakke stå for udleverigne af radioner og vil der for ha et program sp der er en muligheder for og skrive r

radio nr navn tlf - hetset - monofon udlever  indlevere

så jeg har mulighed for og se alle dem som er udlever eller kan når de kommer med den kan søger radio nr så jeg kan tjekke den ind og ud

er der en der kan hjælpe mig
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 13:33 #1
Hvormange radioer er der tale om?
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 13:34 #2
og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 13:35 #3
ja 200 ca
Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 13:41 #4
og tak for vekomsten  men de sider og skriver det på papir og der er ike styr over det og skal jeg stå for det vil jeg hurtigt kunne slå en radio op og se hvem der har den eller om den er indlever om han har monofon med eller hetset
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 13:42 #5
Ok - hvordan kunne du forestiller dig, at "programmet" fungerede?

Har du adgang til Microsoft Office?
Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 13:53 #6
ja det har jeg
det skal være så vi søger radio nr og der så kommer muligheder for og skrive navn og nr og om der er monofon eller hettset med
og muligheder og og trykke så man kan se alle der er udlånt
man når den så er inlever skal den slette hvad der står ved det radio nummer eller kan man gøre det manuelt
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 14:14 #7
Ok - det lyder som om man kan forberede data - f.eks. radioernes data - men hvem er lånerne?

Kunne det f.eks. foregå i et regneark?
Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 14:18 #8
låner er  vagter og ander frivillige på festivalen eller krammermarget så renggøringe ledelse og wc hold
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 14:26 #9
Kunne såvel "radiodata" og data om mulige lånere registreres i forvejen - således at "disse 2 kun" skulle kombineres i udlånssituationen?
Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 14:35 #10
radio datad er vi enige om er Radio nummer  det kan jeg ligge ind om onsdagen for vi ved ikke altid hvad radio vi har med ud da det er nolge vi lejer idn  hvad mener du med mulig data for låner
Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 14:35 #11
har du skype så vi kunne snakke sammen der
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 14:45 #12
Har ikke Skype -

Data for mulige lånere - der mener jeg, hvis i havde navne på de frivillige, der skulle med på markedet.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 14:46 #13
PS: Hvor skal markedet afholdes?
Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 16:26 #14
nej det har vi ikke for der er nye hver dag  så det har vi desvære ikke
Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 17:36 #15
hillerød
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 17:45 #16
Tak - ..
Avatar billede amschluter Nybegynder
02. august 2012 - 17:54 #17
hvorfor  og er det noget du kan hjælpe med
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2012 - 18:10 #18
Vender tilbage senere..
Avatar billede store-morten Ekspert
02. august 2012 - 21:23 #19
Måske denne:
http://gupl.dk/683243/
Avatar billede amschluter Nybegynder
03. august 2012 - 09:55 #20
store-morten

ja men har et par rettelser vil genre have der er plads til tlf når og vis man kan lave så der er et krys hnår de er udlever og en når den bliver lever lige som ved heet set og monofon
Avatar billede store-morten Ekspert
03. august 2012 - 13:55 #21
amschluter

Det kan du meget let at til passe.
Du skal bare huske at 'Rækken' med overskrifter skal være med 'Fed' og at der ikke er tomme celler.
Så du flytter bare rundt, tilføjer på overskrifter som du har lyst.

Det er muligt at tilføje en kolonne til venstre (For at få plads til knappen)
Og det er mulig at tilføje en række øverst.

Når du vil søge, på f.eks. radio nr. så trykker du på "Kriterium" klikker på feltet "Radio nr.: og taster 5 derefter tryk på "Find næste"

F.eks.:
http://gupl.dk/683262/
Avatar billede amschluter Nybegynder
04. august 2012 - 11:57 #22
takker har slette det med by og adresse det skal ikke bruge ellers lige det jeg søger tak
Avatar billede store-morten Ekspert
04. august 2012 - 12:32 #23
Velbekomme.

by og adresse var også kun som eks. :-)
Når du retter/tilpasser dit ark, så tilpasser formularen automatisk, det er en indbygget funktion i Excel.

Knappen med makro, til at kalde formularen, kan du godt undgå?
Men er lavet fordi i Excel 2010 er den svær at finde frem.
Avatar billede amschluter Nybegynder
04. august 2012 - 13:23 #24
ok jeg skal bare ha sat idn så der kommer tid på automatisk men det har jeg en kammerat der kan fidne ud af siger han smile
Avatar billede amschluter Nybegynder
16. august 2012 - 13:54 #25
hvordan sætter jeg atutomat tid på som han beskriver her http://chandoo.org/wp/2009/01/08/timestamps-excel-formula-help/ jeg er for dum
Avatar billede store-morten Ekspert
16. august 2012 - 18:37 #26
Mon ikke det er sådan:

Formlen der skal bruges indeholder cirkulær reference.

Eks.:
Celle A1: "tom"
Celle B1: =HVIS(A1<>"";HVIS(B1="";NU();B1);"")
Så længe A1 er "tom" forbliver B1 "tom" (går fint)
Når der skrives i A1:
Hvis B1 er "tom" sættes dato i B1
Hvis A1 ikke er "tom" og Hvis B1 ikke er "tom" så er B1 = B1
Hvis A1 ikke er "tom" og Hvis B1 ikke er "tom" så er B1 = B1..osv. uendeligt (det går ikke)

Cirkulær reference

Gentagelse vil sige gentaget beregning af et regneark, indtil en bestemt numerisk betingelse opfyldes. Gentagelse kan have en væsentlig effekt på ydeevnen. I Excel er genberegninger som standard slået fra.

Vigtigt!    Medmindre du er en erfaren Excel-bruger og har stort kendskab til genberegninger, er det usandsynligt, at du ønsker at beholde cirkulære referencer, som de er.

Hvis du vil beholde den cirkulære reference, kan du aktivere genberegninger, men du skal fastlægge, hvor mange gange formlen skal genberegnes. Når du aktiverer genberegninger uden at ændre værdierne for det maksimale antal beregninger eller den maksimale ændring, standses beregningen efter 100 gentagelser, eller efter at alle værdierne i den cirkulære reference ændres med mindre end 0,001 mellem gentagelserne, afhængigt af hvad der kommer først. Du kan dog styre det maksimale antal gentagelser og mængden af acceptabel ændring.
1.Klik på fanen Filer, klik på Indstillinger, og klik derefter på Formler.
2.Markér afkrydsningsfeltet Aktivér gentaget beregning i sektionen Beregningsindstillinger.
3.Hvis du vil angive det maksimale antal gange, der skal genberegnes, skal du indtaste antallet af gentagelser i feltet Maks. antal gentagelser. Jo højere antallet af gentagelser er, desto mere tid skal Excel bruge til at beregne et regneark.
4.Skriv den mindste værdi, der kræves for, at genberegningen fortsætter i feltet Maksimal ændring. Jo mindre tallet er, desto mere nøjagtigt bliver resultatet, og desto mere tid skal Excel bruge til at beregne et regneark.

En genberegning kan give tre resultater:
Løsningen konvergerer, og der findes et stabilt slutresultat. Det er den ønskede tilstand.
Løsningen divergerer, hvilket betyder, at forskellen mellem det aktuelle og forrige resultat øges.
Løsningen skifter mellem to værdier. Efter den første genberegning er resultatet f.eks. 1, og efter den næste er det 10, og efter den næste igen er det 1 osv.

Så derfor sættes "Flueben" i: Aktiver gentaget beregning.

Når der skrives i A1:
Hvis B1 er "tom" sættes dato i B1 (går fint)
Hvis A1 ikke er "tom" og Hvis B1 ikke er "tom" så er B1 = B1
Hvis A1 ikke er "tom" og Hvis B1 ikke er "tom" så er B1 = B1..osv. 100 gange (så går det fint, under hensyntagende til overstående)