Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
31. juli 2012 - 17:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke bruge TRIM i windows 7

Hej jeg har købt mig en SSD. Og vil gerne bruge "TRIM", men når jeg starter den command der skal tænde det, siger den: "kræver du har adminnistratorrerettigheder". Og jeg tænker fin,t det gør jeg da bare men, da jeg så tænder det på denne command: "net user administrator /active:yes". siger den: "systemfejl 5 opstod"

Hjælp hvad skal jeg gøre? Tak på forhånd...
31. juli 2012 - 17:04 #1
Kører du nævnte
net user administrator /active:yes
i en CMD box, der er startet med
"Kør som Administrator" ?
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
31. juli 2012 - 17:11 #2
#1 tusind tak for hjælpen det var bare det hvordan ved jeg at det nu er sat til?
31. juli 2012 - 17:31 #3
Bare genstart - så vil der være en extra LOGIN mulighed
[Administrator] ...
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
31. juli 2012 - 17:36 #4
ok tak, men jeg mente at trim er sat til. det kunne du jo ikke vide
31. juli 2012 - 17:50 #5
www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

(Velkommen en anden gang...)
Avatar billede vejmand Juniormester
31. juli 2012 - 18:01 #6
Uden jeg ellers kender noget til TRIM:

Undersøg, om Trim virker

Understøttelse af Trimkommandoen står øverst på listen over krav, man skal stille til et SSD. Trim er en del af ATA-lagerprotokollen og er med i Windows 7. Trim sikrer, at hukommelsesblokke i SSD'er bliver slettet helt og ikke kun markeret som tilgængelige. Det vil sige, at data kan skrives direkte, uden at man skal vente på, at blokkene bliver slettet. Det betyder mindre ventetid og bedre skriveydelse.

Men hvordan kan man vide, om et Trim-understøttende SSD virker rigtigt under Windows 7? Nemt. Der findes flere værktøjer såsom CrystalDiskInfo, der registrerer ATA-driverinformation og afslører, om Trim er slået til.

Sakset herfra: http://www.altomdata.dk/ingen_bevaegelige_dele_her
Avatar billede EmilMeldgaard Nybegynder
31. juli 2012 - 18:29 #7
Mange tak til jer der brugte sin tid på at hjælpe mig!

Tak! //Emil
Avatar billede vejmand Juniormester
31. juli 2012 - 19:05 #8
Velbekomme, husk at acceptere svaret fra karise_larry

Her kan du se hvordan: http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2012 - 22:53 #9
Og så kunne spørger måske også lige bruge lidt tid til at lukke dette spørgsmål:http://www.eksperten.dk/spm/966668#reply_7967879