Avatar billede htx98i17 Professor
30. juli 2012 - 12:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

kan js dette?

Jeg har indhold til 1000px i bredden i en div der er 100px bred.
Dvs. der kommer vandret scroll. Det er meningen i dette tilfælde.

Kan javascript eller anden script language sørge for at der bliver scrollet hen til et bestemt sted i indholdet i div-tagget når siden indlæses? eksempelvis 500 px inde i indholdet?
Avatar billede jokkejensen Novice
30. juli 2012 - 12:30 #1
Den her vil være perfekt til at opnå det ønskede resultat:

http://flesler.blogspot.dk/2007/10/jqueryscrollto.html

/J
Avatar billede htx98i17 Professor
30. juli 2012 - 13:21 #2
Tak for svar. Det ser rigtig godt ud.

Jeg har bare lidt problemer  med at finde ud af hvilken metode jeg skal bruge, når det er en bestemt <li id="123" > den skal scrolle til?

Selve vinduet der skal scrolle er et DIV.

Og hvordan den gør det automatisk når siden loader. Det kan jeg ikke gennemskue.
Avatar billede htx98i17 Professor
30. juli 2012 - 14:44 #3
Jeg er ikke sikker på jeg forstår brugen.

Skal jeg includere jQuery.js på nogen måde i head?

Er det sådan jeg får den til at scrolle?

<body onload="$('div.hej').scrollTo('2012-07-30', 800 );" >

<div id="hej" >
meget indhold ...
<li id="2012-07-30" ></li>
... meget indhold
</div>
Avatar billede htx98i17 Professor
03. august 2012 - 09:18 #4
Du må gerne få point for din løsning, men det lader til at du er væk. Jeg opretter et andet spm for at få hjælp til hvordan jeg bruger din løsning.

Tak for deltagelsen.