Travian resource udregner
Hej,jeg er i gang med at programmere en udregner til Travian (et browser spil), hvor jeg skal regne ud hvordan jeg hurtigst opnår x antal resourcer.
I øjeblikket har jeg følgende kode: http://pastebin.com/zfHiZwK7
Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvordan det skal gøres..
Jeg har også spurgt inde her: http://forums.codeguru.com/showthread.php?525649-Need-help-with-a-calculator-of-sorts
men det går lidt langsommere end jeg vil have det at gå :/
men siden det er på engelsk, kommer jeg med en kort forklaring her:
I Travian har man en hero som producerer resourcer (samt at man får et "basevalue" af resourcer hver time). Det jeg vil finde ud af, er hvordan jeg hurtigst muligt får samlet de resourcer jeg mangler vha. en eller anden udregning.
hvis min helt producerer 220 resourcer om timen og mine arbejdere producerer 100 resourcer om timen, får jeg 100 wood, 100 clay, 100 iron og 100 crop (plus 220 af det min helt producerer).
Jeg kan skifte hvad min helt producerer til enhver tid. Så i starten, hvis man mangler x antal af alle slags resourcer, er det hurtigst at producere alle, men så snart der kun er 3 eller mindre der mangler, vil jeg finde ud af hvornår jeg skal skifte over til en anden slags resource produktion.
Det er lidt sværere at forklare end det er i mit hoved :/
Håber nogen kan hjælpe :)
// jih