Avatar billede Kristine_E Nybegynder
14. juli 2012 - 17:17 Der er 6 kommentarer

SimpleViewer i iWeb

Hej

Jeg har købt et domæne og er ved at lave min første hjemmeside, som skal kunne vise en række billeder og musik.

Jeg har oprettet mit site gennem iWeb (www.jesperriknie.dk) og bruger Cyberduck. Jeg har oprettet et foto-album i Simpleviewer, som jeg så har uploadet til Cyberduck. Men når jeg kopierer html-koden fra albummet i Cyberduck til min side på iWeb, vises fejlen 404. Den finder altså ikke de billeder jeg har uploadet? Ved ikke hvad jeg gør galt?

Er meget grøn inden for hjemmesider:)

Håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede keysersoze Guru
14. juli 2012 - 18:13 #1
Enten mangler du at uploade svcore/js/simpleviewer.js - eller også har du angivet et forkert sti til den.
Avatar billede Kristine_E Nybegynder
14. juli 2012 - 18:48 #2
Er det noget der skal uploades til Cyberduck? Hvad er det?:) Jeg er ret sikker på, at stien er korrekt
Avatar billede Kristine_E Nybegynder
14. juli 2012 - 18:52 #3
En hel anden ting: På fanen på min hjemmeside står der JEsper riknie istedet for Jesper Riknie. Supporten hos Surftown siger jeg kan redigere filen home.html gennem cyberduck, men når jeg gør det og gemmer som ny, ændrer den det ikke, når jeg så åbner filen igen. De siger jeg muligvis skal tømme min cashe, men hvordan gør jeg det?
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2012 - 11:36 #4
Jeg kender ikke hverken cyberduck eller iweb så kan ikke svare så specifikt - men hos mig er din sides titel "SimpleViewer Gallery".

Hvis du holder CTRL nede mens du trykker F5 burde en helt ny version af siden hentes - alternativt, hvis du kører med Internet Explorer 9, kan du trykke på F12 så du får en developer toolbar frem og her har du nogle muligheder under "Cache" menupunktet.

Du henviser til en fil der skulle ligge her http://www.jesperriknie.dk/svcore/js/simpleviewer.js men det gør den ikke, så enten har du ikke uploadet den eller også er henvisningen angivet forkert.
Avatar billede Kristine_E Nybegynder
17. juli 2012 - 19:41 #5
Tak for svar. Den blev også pludselig til SimpleViewer Gallery hos mig, men hjalp med F5. Nu hedder fanen igen "JEsper riknie" - så problemet er tilbage:)
Avatar billede keysersoze Guru
19. juli 2012 - 09:36 #6
Hvis du kigger i din HTML kildekode så led efter efter <title> næsten øverst oppe - det er indholdet heri der bestemmer titlen på siden.

Du skal også passe på ikke at du ikke tvinger browseren i "gammeldags-mode" - det gør du pt ved at have en XML-deklaration før din DOCTYPE. XML-delen bør slet ikke være der.