Avatar billede encorez Nybegynder
13. juli 2012 - 14:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PHP og Lotus Notes

Hej
Er der nogen der ved om det er muligt fra PHP at hente dokumentet i en Notes database?

I en google søgning finder jeg nogle gamle extensions til PHP men som ikke længere vedligeholdelse og hvor godt de så virker nu til de nye PHP versionener er jeg i tvivl om?

Så er der nogen der ved noget om dette?
Avatar billede olebole Juniormester
13. juli 2012 - 15:45 #1
<ole>

Du må kunne bruge DOM klassen

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
13. juli 2012 - 15:46 #2
Bahhhh ... COM klassen, selvfølgelig  *D
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2012 - 17:23 #3
Ja, det kan du godt.

Hvis du  benytter en url hvr du ikke bruger ?openview men ?readview, får du viewet ud som xml, og kan parse det i din php via ajax mv..

Du kan også lave en agent der sender data.

Giv mig et kald, hvis dubhar brug for mere hjælp.

Mvh

Christian Gravgaard,
Avatar billede olebole Juniormester
13. juli 2012 - 17:46 #4
Løsningen skal foregå i Eksperten-regi - eller i det mindste skrives her på sitet  =)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2012 - 17:49 #5
Fjernet pga. spam
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2012 - 17:53 #6
Jeg skal huske at skrive en tutorial og uploade til dem der kan finde ud af at åbne designeren i Notes.
Avatar billede olebole Juniormester
13. juli 2012 - 17:57 #7
@ChristianGravgaard: nu tror jeg, det er på tide, du læser Ekspertens FAQ og regelsættet, du for nylig godkendte for at oprette din bruger.

Er du gammel nok til at have dit eget telefonnummer, bør du også være gammel nok til at vide, man altid sætter sig grundigt ind i, hvad det er for et sted, man er havnet  *o)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2012 - 18:02 #8
...og en god weekend til dig, Hr. Betjent
Avatar billede olebole Juniormester
13. juli 2012 - 18:10 #9
@ChristianGravgaard: Dumme og flabede bemærkninger får dig ikke til fremstå mere begavet - og det fremmer næppe heller dit firmas troværdighed eller ry!

Jeg er helt sikker på, en coadmin vil forklare dig, hvad din bruger giver dig tilladelse til. Og mon ikke indlæg #5 bliver fjernet? Det plejer at ske  =)
Avatar billede encorez Nybegynder
15. juli 2012 - 15:51 #10
Hej

Tak for indlæg.

Jeg har ikke kontrol over Notes serveren!
Så jeg er i tvivl om brugen af COM klassen eller ajax/readview metoden er udelukket?
Nogen input her?

Jeg har ikke læst på hvad COM kan hjælpe med. Men readview metoden, lyder som en udmærket løsning for mig.

På mit arbejde har vi nemlig nogle data på noget web og andre data i noget notes baser, så jeg er ved at se om jeg på en måde kan læse vise ting i notes og kombinere med det jeg allerede har på noget web.
Avatar billede encorez Nybegynder
08. september 2012 - 23:47 #11
Jeg kom aldrig videre med det :(