Avatar billede juul1984 Nybegynder
10. juli 2012 - 13:38 Der er 1 kommentar

To routere på samme netværk??

Hej alle

Har fået et rigtig godt indtryk af dette forum, så prøver lige at stille et spørgsmål her, og håber at alle i skarpe hjerner er klar med et svar :)

Jeg er for nyligt flyttet ind i et hus med kælder og vil have to routere sat op så jeg kan få fuld signal på det trådløse dernede også.

Jeg har Yousee som udbyder og de har sat en cisco epc3925 op som skal tage signalet fra kabelboksen, i den har jeg sat min egen router (cisco e4200) og dette virker også helt fint, MEN når jeg så prøver at sætte router #2 til så står den bare og identificerer netværket og kommer aldrig på (jeg har tjekket at det LAN kabel der sidder i har net) - Min opsætning er altså følgende cisco epc3925 -> Lan til WLAN til cisco e4200 og så et LAN til næste router (Jensen scandiniva router)

Er det nogen specielle steps man skal tage for at få dobbelt netværk til at virke? - jeg har tjekket at IP-adresserne ikke er de samme for de to routere.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
10. juli 2012 - 17:12 #1
Din Jensen router bør du deaktivere DHCP og uPNP på og så sætte den til netværket via en LAN-port. WAN/Internet-porten vil ikke blive brugt på denne router.