Avatar billede bobervig Nybegynder
10. juli 2012 - 11:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

iPhone i bilen

Min iPhone forbinder jeg i bilen til musikanlæg med et jackstik, men den oplader desværre ikke samtidig.
Så for at oplade skal jeg forbinde mobilen med cigarettænder, men her skal jeg bruge samme udgang på mobilen.
Findes der en splitløsning, så jeg kan have mobilen i oplader og radioen samtidig.
Alternativet med at skulle skifte mellem opladning og brug er nemlig en besværlig og dårlig løsning.
Venlig hilsen Bo
Avatar billede supportsiden Professor
10. juli 2012 - 11:13 #1
Du kan ikke oplade gennem jack stik, du skal have en oplader der passer i iPhone's flade stik, som f.eks. http://www.sandberg.it/da-dk/product/Car-charger-for-iPhone-1000-mA
Avatar billede store-morten Ekspert
10. juli 2012 - 13:11 #2
Avatar billede bobervig Nybegynder
10. juli 2012 - 15:10 #3
tak for hjælpen.vh Bo
Avatar billede store-morten Ekspert
10. juli 2012 - 15:15 #4
Velbekomme
Avatar billede bobervig Nybegynder
10. juli 2012 - 15:39 #5
Super. Lige hvad jeg havde tænkt på, men aldrig selv fundet.
Spørgsmålet er så, hvilken løsning er bedst:
Din dual ledning eller to separate ledninger der går hhv. fra iphone jack til bil-jack, samt laderledning fra iphone bund til 12v's bilcharger(?)
Giver det forskel i lydkvalitet, om link er fra bund eller top i iphone, og kunne der være andre funderinger(?)
Avatar billede store-morten Ekspert
10. juli 2012 - 21:23 #6
Nu er jeg ikke ekspert ;-)
Men jeg vil tro "fra bund" er bedst, det svage led er jack stikkene.

Prøv at se disse højttalere tilslutninger, alle "fra bund"
http://www.coolpriser.dk/shop/iphone-4-hoejttaler-412c1.html
Avatar billede store-morten Ekspert
10. juli 2012 - 21:30 #7
Så hvis der er phono indgang på din bils musikanlæg:
http://www.coolpriser.dk/shop/iphone-4-ipad-976p.html
Avatar billede bobervig Nybegynder
10. juli 2012 - 22:23 #8
ja, bunden virker som om det er den, man foretrækker.
Tak igen.
Avatar billede store-morten Ekspert
10. juli 2012 - 22:59 #9
Velbekomme.

Du skal som spørger ikke bruge "Svar (til løsninger og pointgivning)"
som der står er det til (til løsninger og pointgivning)

Se her hvordan man accepterer svar på eksperten.dk
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo