Avatar billede MichaelGrangaard Nybegynder
04. juli 2012 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelse: Deprecated: Function ereg() is deprecated in....

Hej Alle :)

Skiftede host og begyndte så at få denne fejlmeddelse i min eventliste:
Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/michaelgrangaard/public_html/components/com_eventlist/views/details/view.html.php on line 166

Linket til en af fejlmeddelserne er her:
http://www.michaelgrangaard.dk/foredrag-kurser-adhd-add-autisme-ocd-tourette-asbergers-syndrom-paedagogik-medicin/details/27-adhd-a-add-foredrag-i-herning-aben-for-alle

Har læst om problemet og kan forstå at det handler om min php.ini, men hvor skal der helt nøjagtigt ændres, og til hvad?

På forhånd tak :)

Michael
Avatar billede majbom Novice
04. juli 2012 - 12:30 #1
Ændr din kode til at bruge preg_match i stedet - ereg er som der står deprecated - altså ikke understøttet og bør derfor udskfites med nyere funktion, f.eks. preg_match
Avatar billede olebole Juniormester
04. juli 2012 - 14:35 #2
<ole>

"Har læst om problemet og kan forstå at det handler om min php.ini"

Ja, i php.ini kan du fjerne den vidunderlige gave, det er at blive advaret, hvergang man bruger en forældet funktion. Men det svarer jo til at trampe på termometret. Patienten er stadig syg ... koden er stadig forældet  *o)

Nettet myldrer desværre med tåber, som ikke har fattet det første af at programmere, men som heller ikke kan holde sig tilbage, når det gælder om at 'hjælpe' andre. Dem skal man passe på med at tro på.

Du skal ikke rette din php.ini, men i stedet gøre, som splazz implicit skriver: Lære at skrive mere tidssvarende kode  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede MichaelGrangaard Nybegynder
05. juli 2012 - 11:21 #3
Ændr din kode til at bruge preg_match i stedet - ereg er som der står deprecated - altså ikke understøttet og bør derfor udskfites med nyere funktion, f.eks. preg_match

Mange tak for hjælpen :)

Michael
http://www.MichaelGrangaard.dk/foredrag-kurser-adhd-add-autisme-ocd-tourette-asbergers-syndrom-paedagogik-medicin
Avatar billede majbom Novice
05. juli 2012 - 11:34 #4
selv tak - normalt beder man vedkommende der kommer med et brugbart svar, lægge et svar, som man som spørger så accepterer, og på den måde belønner vedkommende der har svaret.

nu kan jeg se at du er ny herinde, så du er højst sandsynligt ikke klar over systemet, men nu ved du det til næste gang :)
Avatar billede MichaelGrangaard Nybegynder
05. juli 2012 - 11:45 #5
nu kan jeg se at du er ny herinde, så du er højst sandsynligt ikke klar over systemet, men nu ved du det til næste gang :)

Troede faktisk at Jeg sendte pointene til dig!
Det er min fejl :(

Michael
Avatar billede majbom Novice
05. juli 2012 - 12:16 #6
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
så er du forberedt til næste gang :)